Popoldanski dremež za boljši spomin

  • UR
  • nedelja, 17. junij 2012
(Foto: Jupiterimages)

Med popoldanskim dremežem možgani počivajo, funkcija spomina pa se izboljšuje. Toda koristno je zadremati, ne pa tudi trdno zaspati. Kratek spanec, dolg vsega deset minut, zmanjša utrujenost, čeprav je večina drugih raziskav pokazala, da je za popoln počitek koristnejši daljši sen.

Nemška raziskovalna skupina je opravila poskus, v katerem so prosili študente, naj si zapomnijo seznam besed in se jih poskušajo spomniti, potem ko so eno uro igrali pasjanso. Nekaterim so pred poskusom dovolili petminuten dremež; izkazalo se je, da so si ti študenti zapomnili znatno več besed.

Preden utonemo v spanec, namreč možgani predelujejo zadnje dogodke ter proizvajajo občutja, podobna spancu, in različne »nore« misli. Zdi se, da v teh trenutkih možgani premetavajo novo gradivo, da bi vedeli, kaj naj z njim. Prav to kratko obdobje je nadvse pomembno za krepitev spomina, pravzaprav je celo pomembnejše od spanca. Znanstveniki so zato prepričani, da je med kratkim premorom sredi dneva globlji spanec pravzaprav nepotreben.

Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Vsi Viva strokovnjaki