Magnezij za trdne kosti

  • T.ko
  • sobota, 03. maj 2014
(Foto: Dreamstime)

Obsežna ameriška študija − zajela je več kot dva tisoč prostovoljk in prostovoljcev, starih od 70 do 79 let, ki so izpolnjevali vprašalnik, predvsem o prehrani − je ugotavljala povezavo med magnezijem in osteoporozo. Avtorjem študije ni uspelo določiti natančne povezave med vlogo magnezija in osteoporozo, vendar domnevajo, da se dogaja prek kalciotropnega hormona, ki deluje kot "tampon" v kisli zahodnjaški prehrani ali kot nadomestek za kalcij v kosteh.

Vnos magnezija je pozitivno povezan z gostoto kostne mase pri moških in ženskah. Najboljši viri magnezija so zelena listnata zelenjava, meso, škrob, oreški, semena in mleko. Priporočeni dnevni odmerek magnezija znaša 320 mg za ženske in 420 mg za moške. Dosedanje raziskave s tega področja so pokazale, da je premajhen vnos magnezija lahko dejavnik tveganja za nastanek osteoporoze, čeprav je na drugi strani res, da je pomanjkanje magnezija zelo redko. Kljub vsemu še ni dokazov, da dodatki magnezija zmanjšujejo tveganje za nastanek osteoporoze. Za zdrave kosti so najboljše uravnovešena prehrana, bogata s kalcijem, in obremenitvene vaje.


Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Vsi Viva strokovnjaki