Nekaj nasvetov za dobro prebavo

(Foto: Shutterstock)

V teh časih, ko smo zaradi epidemije koronavirusa SARS-CoV-2 večinoma doma, vse več ljudi po družbenih omrežjih toži zaradi slabe prebave oziroma zaprtja, ki ga pogosto spremljajo glavobol, slabo počutje, bolečine v trebuhu, napihnjenost in bolečine pri iztrebljanju.

Za preprečevanje in lajšanje zaprtja je tudi v teh kriznih časih pomembno, da v vsakdanjo prehrano vključite čim več hrane, bogate z vlakninami, ki v črevesju nabreknejo in oblikujejo vlažno maso izločkov. Te snovi sodijo v skupino ogljikovih hidratov, ki se v prebavilih ne presnavljajo in ne vsrkavajo, ampak ostajajo v črevesju in vežejo vodo ter najbolj naravno omogočajo mehkejše in rednejše iztrebljanje. Koristne vlaknine so v sveži, posušeni ali kuhani zelenjavi in sadju, otrobih, zrnju in semenih. Priporočljivo je uživati kruh s semeni, jogurt z dodatki otrobov ali jogurt, v katerega primešate laneno seme.

Znano je, da »poženejo« tudi suhe slive in fige, ki jih čez noč namočite v hladni vodi, zjutraj pa jih pogrejete in zaužijete pred zajtrkom ali kot zajtrk. Prebavo si lahko uredite tudi s tremi žlicami lanenih semen, ki jih z nekaj tekočine zaužijete pri vsakem obroku. Dobra pijača za dobro jutro je kozarec z vodo razredčenega kisa, ki mu lahko dodate med. Poživi namreč delovanje jeter, spodbudi razstrupljanje telesa, razkuži prebavila in pospeši prebavo.

In še koristna vaja z ustreznim dihanjem, ki pospeši izločanje: počepnite tako, da so podplati v celoti na tleh, kolena pa pomaknjena proti pazduham. Če vas vleče preveč nazaj, se rahlo naslonite na steno, podložite nekaj pod pete ali čepite na nagnjeni podlagi. Globoko preponsko vdihnite (s trebuhom) in brez naprezanja (česarkoli razen grla) zadržujte zrak, kolikor dolgo lahko brez večjega napora. Opazujte, kaj se dogaja v trebuhu. Včasih zadostuje že en sam tak vdih, da sprožite iztrebljanje. Če ne, močno izdihnite, povlecite trebuh navznoter in zadržite prazna pljuča, kolikor dolgo lahko brez napora. Potem spet preponsko vdihnite in zadržite zrak in tako dalje.
Če to vajo delate zunaj stranišča, poskrbite, da bo stranišče prosto, saj je zelo verjetno, da vas bo najpozneje po štirih, petih vdihih pognalo. Navadite se večkrat tako opravljati veliko potrebo. Blato boste iztisnili izključno z dihanjem, brez kakršnegakoli napenjanja trebušnih in medeničnih mišic. S tem dosežete isto kot s pravilnim iztiskanjem gorčice iz tube: odprete zamašek in tubo pritiskate pri koncu. Pritisk se prenese prek vse tube in gorčica steče skozi odprtino.
Zarja Đotišini

Zarja Đotišini indijska astrologija

Jurica Ferenčina

Jurica Ferenčina dr. med. spec. družinske medicine

Postavi vprašanje

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki