Sedenje je novo kajenje

  • TK
  • ponedeljek, 27. maj 2019
Dolgotrajno sedenje vodi ogroža srčno-žilni sistem.
Dolgotrajno sedenje vodi ogroža srčno-žilni sistem. (Foto: Shutterstock)

Ste se udobno namestili? Kljub temu ne ostanite v tem položaju predolgo, saj to ni dobro za vaše zdravje. Kako pomembno je, da se ukvarjamo s kakšno fizično aktivnostjo, je postalo bolj očitno kot kadarkoli.

Zdravnike skrbijo podatki, po katerih več ljudi umre zaradi sedečega načina življenja kot denimo zaradi raka pljuč. Včasih so kot glavne slabe navade, zaradi katerih so ljudje umirali prezgodaj, navajali kajenje in alkohol, zdaj pa so slabe prehranske navade in sedeči način življenja skoraj enako nevarni. Mnogi sedijo devet ali več ur na dan v službi, v avtomobilu, na kavi, pred televizijo.

Najnovejši podatki univerz v Belfastu in Ulstru, objavljeni v reviji Journal of Epidemiology & Community Health, kažejo, da tretjina ljudi konec tedna več ur preživi na kavču kot za delovno mizo v službi. Poleg tega, da je to slabo za hrbet, je lahko zasedenost vzrok številnih bolezni in celo prezgodnje smrti. V Veliki Britaniji so leta 2016 kar 70 tisoč smrti pripisali sedenju.

Strokovnjaki opozarjajo, da dolgotrajno sedenje vodi v debelost, to pa v celo vrsto bolezni, moti delovanje hormonov, presnove in možganov, lahko sproža vnetne procese v telesu, ogroža srčno-žilni sistem, spodbuja razvoj sladkorne bolezni tipa 2, nekaterih vrst raka in prezgodnjo smrt. Prav tako vpliva na spomin in lahko poveča tveganje za demenco. Potrebujete še kakšen razlog, da že danes vstanete z zadnje plati in začnete migati?
Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Postavi vprašanje

Gregor Kavčič

dr. Gregor Kavčič dr. med. spec. ortopedije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki