Surova ali kuhana rdeča pesa?

  • TK
  • sreda, 02. januar 2019
Rdeča pesa je ključno živilo, ko govorimo o razstrupljanju, saj spodbuja delovanje jeter, priporočljiva pa je tudi pri normalizaciji prebave zaradi obilice prehranskih vlaknin.
Rdeča pesa je ključno živilo, ko govorimo o razstrupljanju, saj spodbuja delovanje jeter, priporočljiva pa je tudi pri normalizaciji prebave zaradi obilice prehranskih vlaknin. (Foto: Shutterstock)

Po svojem prehranskem profilu je eno najbolj hranljivih živil, ki ga lahko dnevno zaužijete, zaradi česar je idealna izbira med hladnimi zimskimi meseci, ko nam barv na krožniku primanjkuje. Poleg bogastva vitaminov in mineralov je tudi pomemben vir folne kisline, prepolna pa je tudi antioksidantov, ki organizem ščitijo pred prezgodnjim staranjem.

Novejše raziskave ugotavljajo, da so za blagodejen učinek rdeče pese odgovorni njeni pigmenti (betain in betanin), ki dokazano delujejo protivnetno in so zaslužni za to, da rdeča pesa niža krvni tlak. Rdeča pesa je ključno živilo, ko govorimo o razstrupljanju, saj spodbuja delovanje jeter, priporočljiva pa je tudi pri normalizaciji prebave zaradi obilice prehranskih vlaknin. Uživamo jo največkrat v solati. Najbolje bi jo bilo uživati surovo, naribano denimo z jabolki in s korenčkom v solati ali stisnjeno v sok. Zaradi značilno močnega, zemeljskega okusa tega marsikdo ne zmore.

In čeprav se med toplotno obdelavo izgublja del v vodi topnih vitaminov, zlasti vitamin C, pa tudi folatov, je dragocen vir hranil tudi kuhana ali vložena. Plodove za vlaganje se namreč pobira na vrhuncu sezone, ko so najbogatejši s hranili, hitro se obdelajo in zapirajo brez kisika. To onemogoča rast mikroorganizmom pa tudi propadanje koristnih stvari iz tega zdravega temno rdečega gomolja.
Lea Lukšič

Dr. Lea Lukšič prehranska terapevtka, nutricionistka, raziskovalka

Postavi vprašanje

Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Vsi Viva strokovnjaki