Za zaščito pred virusi se oborožite z zeljem!

Fitohranila iz zelja, zlasti indol-3-karbinol (I3C), sulforafan ter indol, zmanjšujejo tudi tveganje za raka dojke in debelega črevesja.
Fitohranila iz zelja, zlasti indol-3-karbinol (I3C), sulforafan ter indol, zmanjšujejo tudi tveganje za raka dojke in debelega črevesja. (Foto: Shutterstock)

Surovo v solati, kuhano v enolončnicah ali pečeno kot prikuho vsi dobro poznamo, toda če želite iz zelja potegniti kar največ v boju proti virusom in bakterijam, ga poskusite v tekoči obliki. Sok svežega (sladkega) zelja ob enem znižuje tudi tveganje za srčno in možgansko kap, pomaga lajšati težave pri revmatičnih obolenjih, odlično pa je tudi pri lajšanju težav s prebavo in kožo.

Učinkovito namreč umiri razdraženo želodčno sluznico, je potrdila raziskava, v kateri so sodelujoči popili liter tega soka dnevno. Skoraj vsi so poročali o pomembnem zmanjšanju bolečin v trebuhu, ki so pri nekaterih celo povsem izginile. Za to so zaslužni visoka raven glutamina ter aminokislin, ki so hrana za celice želodčne stene, kot tudi za tiste v tenkem črevesju.

Fitohranila iz zelja, zlasti indol-3-karbinol (I3C), sulforafan ter indol, zmanjšujejo tudi tveganje za raka dojke in debelega črevesja. Zahvaljujoč visoki vsebnosti hranilnih vlaknin in fitohranil je pri ljudeh, ki pojedo veliko zelja, na splošno manj rakavih obolenj. Ker gre za eno najcenejših živil, nimate nobenega izgovora, da ga ne bi čim večkrat uvrstili na svoj zimski jedilnik.

Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Katja Arko Kampuš

Katja Arko Kampuš dr.dent.med. spec. ortodont

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki