Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Beljakovine v prahu – da ali ne?

Beljakovine v prahu so postale priljubljene in razširjene prav zaradi bodibilderjev in športnikov, ki se ukvarjajo z intenzivnimi fizičnimi aktivnostmi.
Beljakovine v prahu so postale priljubljene in razširjene prav zaradi bodibilderjev in športnikov, ki se ukvarjajo z intenzivnimi fizičnimi aktivnostmi. (Foto: Shutterstock)

Za sodobne ljubitelje fitnesa so beljakovinski prehranski dodatki postali eden od temeljev njihove prehrane. Toda ali so beljakovine v prahu, iz katere se delajo napitki, v resnici enako kakovostne kot tiste, ki jih vnašamo s celimi živili?
Beljakovine v prahu so postale priljubljene in razširjene prav zaradi bodibilderjev in športnikov, ki se ukvarjajo z intenzivnimi fizičnimi aktivnostmi. Beljakovine v prahu so kmalu začeli oglaševati po vsem svetu kot izjemno zdravo prehransko dopolnilo, s čimer so navajali ljudi, da namesto vadbe preprosto kupijo vrečko prahu in dobijo izklesano telo. Leni ljudje in tisti, preobremenjeni z obveznostmi, so prav tako začeli posegati po proteinskih šejkih kot zamenjavo za kuhano kosilo.

Kljub temu beljakovin v prahu ne potrebujejo vsi. Človek, težak denimo 70 kg, dnevno potrebuje okoli 70 gramov beljakovin, kar ni težko vnesti z običajno prehrano, saj povprečno velik kos belega piščančjega mesa vsebuje okoli 40 gramov beljakovin, tofu 15 gramov, zgolj dve jajci pa okoli 12 gramov. Prav tako jih vsebujejo oreščki, polnovredna žita in stročnice.

Medtem ko je večina beljakovinskih dodatkov varna, pa pretiravanje lahko povzroči tudi neželene učinke, denimo zaprtost in napenjanje, obremenitev ledvic ter v hujših primerih pomanjkanje hranil. Ne pozabite, da so ti prehranski dodatki namenjeni večinoma bodibilderjem in športnikom, ob tem pa še vegetarijancem, nosečnicam in bolnikom, ki okrevajo, pa še to, če je res nujno. Najboljši način za hujšanje je uživanje obrokov, ki vsebujejo ogljikove hidrate, ki se počasi razgrajujejo v prebavnem traktu.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

beljakovine , proteini

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.