Zakaj so ribe tako zdrave?

Glavni vir koristi rib so omega-3 maščobne kisline, ki jih v obilju vsebujejo zlasti plave ribe, kot so sardine, losos, inčuni in skuše.
Glavni vir koristi rib so omega-3 maščobne kisline, ki jih v obilju vsebujejo zlasti plave ribe, kot so sardine, losos, inčuni in skuše. (Foto: Jupiterimages)

Ribe bi morali uživati vsaj dvakrat tedensko. To je nasvet, ki ga čivkajo že vrabci na strehi, toda ali zares vemo, zakaj je temu tako?

Glavni vir koristi rib so omega-3 maščobne kisline, ki jih v obilju vsebujejo zlasti plave ribe, kot so sardine, losos, inčuni in skuše. Ugoden učinek teh kislin na zdravje srca je dobro raziskan, nova, obsežna raziskava pa je dala doslej najpopolnejšo sliko o njihovem preventivnem učinku, in sicer ne glede na starost, spol, raso, prisotnost ali odsotnost bolezni, kot je sladkorna bolezen, uživanje zdravil za zmanjšanje holesterola ali acetilsalicilne kisline. Tisti, ki uživajo dovolj teh rib, imajo v krvi manjšo možnost, da se bo srčna kap končala usodno. Poleg tega, da je bogata z omega-3 kislinami, plava riba telesu zagotavlja specifične beljakovine, vitamin D, selen in številne minerale.