Daljše življenje ob pečeni ribi

(Foto: Shutterstock)

Ljudje, starejši od 65 let, ki imajo višjo vsebnost omega-3 maščob v krvi, živijo 2,2 leti dlje od tistih z nižjo ravnjo teh maščobnih kislin.

Pogostejše uživanje rib, ki so bogate z omega-3 maščobnimi kislinami, bi na globalni ravni utegnilo zmanjšati smrtnost zaradi kardiovaskularnih bolezni za 27-35 odstotkov, menijo raziskovalci s Harvarda. Redno uživanje sardel, skuše, lososa, tune in drugih rib (pečenih v pečici ali na žaru) preprečuje otrdelost žil in srčne mišice pri starejših ljudeh ter zmanjšuje tveganje za srčno aritmijo. V raziskavi, ki je trajala 16 let, so učinek maščobnih kislin na zdravje spremljali z merjenjem biomarkerjev v krvi ter tako ocenili potencialne učinke rednega uživanja rib na različne vzroke smrtnosti. Učinkovito se je pokazalo tudi jemanje preparatov omega-3, izdelanih iz ribjega olja.
Lara Pezdir Podbregar

Lara Pezdir Podbregar mag.farm. P3 Professional licenciran svetovalec

Postavi vprašanje

Peter Preskar

Peter Preskar dr. med. spec. oftalmolog

Zarja Đotišini

Zarja Đotišini indijska astrologija

Vsi Viva strokovnjaki