Prepoznajte pomanjkanje kalija

(Foto: Shutterstock)

Kalij je esencialna hranilna snov, ki sodeluje pri uravnavi srčnega ritma ter ohranjanju zdravega delovanja živčnega sistema. Omogoča dobro delovanje mišic ter pomaga telesu porabljati glukozo kot vir energije. Brez zadostnega vnosa kalija ne bi bilo zdravja srca in krvnih žil, živcev, kože in ledvic. Čeprav številni ljudje verjamejo, da so krompir in banane najboljši vir kalija, obstajajo veliko boljši viri, kot so zelena listnata zelenjava, citrusi, paradižnik, sončnična semena in celovita žita. Pomanjkanje kalija se kaže z različnimi simptomi.

Če opazite, da kateri od naštetih simptomov traja več kot teden dni, se vsekakor posvetujte s svojim zdravnikom: zaprtost, suha koža, močna žeja, zadrževanje vode, zlasti v rokah in gležnjih, nepravilno delovanje srca, visok krvni tlak, razdražljivost, slabost v mišicah. Večina odraslih ljudi potrebuje okoli 4700 miligramov kalija dnevno, kar je razmeroma lahko zagotoviti z uravnoteženo prehrano. Kljub temu številnim ljudem kalija primanjkuje, saj ne sledijo smernicam zdrave prehrane, kar je glavni razlog, da zdravniki pogosto priporočajo jemanje prehranskih dodatkov.