Za varno kopanje v jezerih, rekah in morju

  • UR
  • sreda, 24. junij 2015
(Foto: Shutterstock)

Če boste v počitniških dneh iskali osvežitev v rekah, jezerih in morjih, objavljamo priporočila za varno kopanje Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

  • Kopajte se le tam, kjer se spremlja kakovost kopalne vode in ne na nenadzorovanih vodnih površinah.
  • Ne kopajte se po močnem dežju, saj se zaradi padavinskega spiranja površin v zaledju lahko poveča mikrobiološka in kemijska onesnaženost vode. Nevarnost poškodb in utopitev je možna zaradi povečanega pretoka (motnost vode, brzice …), na morju pa zaradi visokih valov in tokov pri plimovanju. Zato pojdite ob nenadnem poslabšanju vremena čim prej iz vode.
  • Med plavanjem ne požirajte vode, kar velja zlasti za otroke. Kopalna voda ni pitna in je ne uporabljajmo za pitje in pripravo hrane.
  • Zaradi nizkih temperatur vode rek in jezer ob začetku kopalne sezone, vstopajte v vodo postopoma in ne pregreti.
  • Pred skakanjem v vodo se prepričajte o vidljivosti do dna ter ustreznosti globine in dna izbranega mesta.
  • Okužba z virusom mišje mrzlice je povezana z izpostavljenostjo izločkom glodavcev pri dejavnostih v naravi, tudi kopanju. Zato bodite na bregovih kopalnih območij in naravnih kopališč pozorni na morebitno prisotnost izločkov glodavcev in se jih izogibajte.
  • Poskrbite tudi za ustrezno zaščito pred soncem. V času, ko je moč sončnih žarkov največja, to je med 10. in 16. uro, omejite izpostavljenost soncu. Poiščite senco in se ustrezno zaščitite s primernimi oblačili, pokrivali, očali, sredstvi za zaščito kože pred soncem.

Za svojo varnost lahko največ naredite sami. Tako na kopalnih območjih kot na naravnih kopališčih se kopamo na lastno odgovornost …