Vojna napoved sladkorju

(Foto: Jupiterimages)

Odrasli in otroci moramo zmanjšati količino sladkorja, ki jo zaužijemo, saj se skriva domala povsod – od sokov do kislih kumaric in kruha. Le tako bomo zmanjšali tveganje za nastanek debelosti in kariesa, je sporočila Svetovna zdravstvena organizacija (SZO), ki si prizadeva okrepiti napore za omejitev debelosti.

SZO je izdala smernice, po katerih količina zaužitega sladkorja ne bi smela preseči 10 odstotkov celotnega dnevnega vnosa kalorij; to pri odraslihpomeni približno 50 gramov oziroma 12 žličk sladkorja. Strokovnjaki sicer menijo, da bi bilo še bolje, če bi bilata meja postavljena pri petih odstotkih vseh kalorij. Priporočila SZO, ki so jih prejela nacionalna ministrstva za zdravje, se nanašajo na vse proste sladkorje, kot sta glukoza in fruktoza, na sestavljeni sladkor saharozo, ki ga je najti v predelani hrani in pijači, pa tudi na sladkor, ki je naravno prisoten v medu, javorjevem sirupu in sadnih sokovih.

Trenutno povprečje zaužitega sladkorja v Severni in Srednji Ameriki znaša 95 gramov, v Južni Ameriki 130 gramov, v Zahodni Evropi pa 101 gramna dan. To pomeni, da morajo odrasli in otroci v Severni Ameriki in Zahodni Evropi za skoraj polovico zmanjšati vnos sladkorja, v drugih krajih pa še več. V eni sami pločevinki sladkanega soka je približno 40 gramov oziroma 10 žličk prostega sladkorja, še navaja SZO.