Pet skrivnih vzrokov za visok krvni tlak

(Foto: Shutterstock)

Kaj vam ga dviguje? Prvo, na kar ste pomislili, so najbrž sol, stres in alkohol. Vse to drži, toda za visok krvni tlak, ki prizadene vsakega tretjega človeka, obstaja še veliko drugih krivcev. Hipertenzija z leti postane domala neizbežna – po 55. letu imamo že 90 odstotkov možnosti, da nas bo doletelo to nevarno stanje. Toda to ne pomeni, da ne moremo ničesar ukreniti. Prvi korak je sprememba življenjskega sloga, moramo torej shujšati, telovaditi, manj jesti ...

Navajamo še druge skrivne povzročitelje visokega krvnega tlaka, ki se jim velja izogibati:

1. BPA
Kemikalija, ki jo uporabljajo pri izdelavi plastenk, je dokazano povezana z boleznimi srca in visokim krvnim tlakom, zato skušajte omejiti uporabo izdelkov, ki jo vsebujejo. BPA namreč zlahka prehaja v izdelek, ki je v takšnem pakiranju. Namesto plastike uporabljajte steklo, porcelan in nerjavno jeklo. Izogibajte se hrani za mikrovalovno pečico, ki je shranjena v plastičnih posodah.

2. Sladkor
Preveč sladkorja ne škoduje le vaši postavi, povzroča tudi za visok krvni tlak – podobno kot sol. Za vse je kriva fruktoza, ki jo zelo pogosto dodajajo predelani hrani in pijačam. Ameriško združenje za srce priporoča, naj dnevni vnos sladkorja za ženske ne preseže šestih žličk, za moške pa ne več kot devet žličk. Za primerjavo: gazirani sok vsebuje devet žličk sladkorja!

3. Smrčanje

Ta na videz nenevarna motnja zelo moti spanje. Zaradi smrčanja upade raven kisika v telesu, zato možgani po živčnem sistemu pošiljajo »zahtevo« po več kisika, posledično pa se zviša krvni tlak. Zdrav življenjski slog in različni načini odpravljanja smrčanja lahko znatno prispevajo k boljšemu spanju in zdravemu krvnemu tlaku.

4. Osamljenost

Čas, ki ga preživimo s prijatelji, izboljšuje zdravje in kakovost življenja. Velja seveda tudi nasprotno: osamljenost povečuje stres, kar posledično pripelje do povišanega krvnega tlaka. Petletna raziskava je dokazala neposredno povezavo med osamljenostjo in visokim krvnim tlakom pri ljudeh, starejših od petdeset let.

5. Vroča kopel in savna

Zveni privlačno, sploh če je zunaj mraz in vas bolijo mišice. Toda če vas pesti visok krvni tlak, se tovrstnemu sproščanju raje izognite. Še posebno problematično je savnanje, saj je v savnah težko nadzirati temperaturo. Če uživate v kopanju, naj temperatura vode ne presega 35 stopinj, namakanje pa naj ne bo daljše kot pol ure.

Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Karin Sernec

asis. dr. Karin Sernec dr. med. psihiatrinja in psihoterapevtka

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki