10 nasvetov dr. Grahama za izboljšanje zdravja

  • UR
  • sreda, 26. junij 2013
(Foto: Shutterstock)

1. Preživite čim več časa na svežem zraku.
Sonce prečisti zrak, drevesa ter ostale rastline pa ga obogatijo s kisikom. Kadarkoli je možno, imejte okna odprta, v stanovanju in na delovnem mestu pa se obdajte s čim več rastlinami.

2. Vzdržujte naravno porjavelost, vsak dan se za nekaj časa izpostavite soncu.

Vaša koža je bolj zdrava, če jo redno izpostavljena ultravijoličnemu sevanju. Brez njega je oteženo presnavljanje kalcija, ki je za naš organizem nujno potreben mineral, saj ga najdemo v prav vsaki telesni celici. Mnoge moderne zdravstvene klinike so že pričele zdraviti kožnega raka z izpostavljenostjo sončni svetlobi.

3. Spite, kolikor vam srce poželi, in počivajte, kadarkoli začutite potrebo.

Preskrba telesa s kisikom ne more potekati v zadostni meri, če mu ne zagotovimo dovolj spanja. Počivajte, kadarkoli se počutite utrujene, tako kot to delajo vse ostale živalske vrste na našem planetu.

4. Dnevno izvajajte vaje za vzdržljivost.
Dejavnosti na svežem zraku, kot so hoja, tek, plavanje, kolesarjenje ali veslanje, vnesejo v telo veliko kisika. Gibanje in z njim povezana mišična krčenja povečujejo medsebojno delovanje hranil v celicah, pomagajo vračati venozno kri nazaj v srce in pljuča in izboljšujejo pretok limfe.

5. Zamišljajte si zdravje, sprejmite zdravje, in sledite zdravemu načinu življenja.
Kar mislite, to ste. Vaše celice vas poslušajo in odreagirajo na vaše notranje samogovore, zato se dojemajte zdrave in si priznajte zdravje. Ustvarite dolg seznam razlogov, zakaj bi želeli živeti dolgo in zdravo življenje.

6. Pijte čisto vodo.

Voda je izvor množice danes znanih rakotvornih snovi. Kadar se klor pomeša z rastlinsko materijo, se pričnejo tvoriti elementi povezani z nastankom raka. Fluor je v večini literature znan kot dejavnik, ki vpliva na staranje! Pijte destilirano vodo ali z reverzno osmozo prečiščeno vodo. Če je dovolj dobra za vaš likalnik, je tudi za vas.

7. Ne uživajte toplotno obdelanih beljakovin, uživajte jih toplotno neobdelane.
Toplotno obdelane beljakovine so nenaravne, telo jih prepozna kot tujke in jih skuša izločiti. So vir prostih radikalov in rakotvornih snovi, zaradi katerih telo izgublja kisik. Presni oreški in semena predstavljajo zdrav vir beljakovin. Večino hranilne (kalorične) vrednosti živil bogatih z beljakovinami, predstavljajo maščobe.

8. Ne uživajte toplotno obdelanih maščob, uživajte jih toplotno neobdelane.

Toplotno obdelane maščobe so vaš najhujši sovražnik. Ocvrta hrana, margarina, vsi mlečni izdelki (z izjemo nepasteriziranega mleka) in velika večina olj so izpostavljeni toploti in zato vsebujejo rakotvorne snovi in proste radikale. Avokado predstavlja zdrav vir maščob.

9. 100% presna prehrana je najboljša izbira, saj ne vsebuje holesterola in škroba.
Sadje, zelenjava, oreški in semena so naravna hrana za ljudi. Presna hrana nam zagotavlja največ hranilnih snovi in vsebuje najmanj strupov za človeško telo.

10. Zmanjšajte vnos kave, alkohola, tobaka ter ostalih stimulantov, dražljivih in strupenih snovi.

Če delate, kar delajo vsi ostali, boste tudi dobili to, kar bodo dobili oni. Upajte si zaživeti brez negativnih navad. Ni nadomestka za zdravo življenje, zdravo življenje pa pomeni zdravje.

Dr. Douglas Graham, avtor knjig Prehrana 80/10/10 in Škoda žit, bo predaval v okviru akcije Prvi presni izziv.
Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki