Kako se spopasti s tenzijskim glavobolom?

(Foto: Shutterstock)

Tenzijski glavobol je najpogostejša oblika glavobola, pri katerem je bolečina običajno topa, kot pritisk ali stiskanje, navadno blaga ali zmerna. Glavobol ponavadi traja nekaj ur, lahko tudi več dni. Vzrok zanj še ni povsem pojasnjen – spremenil naj bi se nivo nekaterih snovi v možganih (serotonin, endorfini) in to naj bi aktiviralo bolečinsko pot. Sprožijo ga lahko stres, depresija, nepravilna telesna drža ali delanje oz. vztrajanje v neobičajnem položaju.

Kako se mu izogniti?

  • Spite osem ur, v ne prehladni spalnici in na kakovostni blazini za spanje, ki bo pravilno podpirala vrat.
  • Vzemite si čas za dejavnosti, ki vas veselijo. Družite se in navezujte pristne stike.
  • Ne precenjujte svojih zmožnosti: ne sprejemajte več dela, kot ga lahko opravite, in ne bodite perfekcionisti.
  • Spoprimite se z morebitnimi občutki strahu, jeze ali krivde; pri tem vam lahko pomaga psiholog.
  • Od časa do časa se odmaknite od hrupa. Proti glavobolu blagodejno delujejo dolgi sprehodi v naravi.
  • Slaba drža obremenjuje mišice, zato naj vam zdravnik ali učitelj vadbe pokaže pravilno. Vsakič, ko boste imeli nekaj prostih trenutkov, držo zavestno popravite, dokler vam ne bo pravilna drža prešla v navado.
  • Izogibajte se neudobnim legam telesa in nepotrebnemu obremenjevanju oči. Za pisalno mizo sedite vzravnani, ob računalnik postavite šopek rož.
  • Redno telovadite, vendar se ne naprezajte.
  • Nikoli ne bodite dalj časa lačni, vsekakor pa vzdržujte normalno telesno težo. Nikakor ne kadite, če pa vas glavoboli pestijo redno, se izogibajte tudi alkoholu, kavi, siru, čokoladi, čebuli, papriki in cimetu.

Ko nastopi …

  • Ukrepajte čimprej, sicer bo glavobol vse močnejši.
  • Pomagale vam bodo tablete proti bolečinam, vendar se zavedajte, da z rednim jemanjem (več kot trikrat na teden) lahko začnejo delovati prav nasprotno.
  • Okoli vratu si ovijte toplo brisačo, drugo pa položite na čelo. Umirite se in globoko dihajte. Privoščite si dolgo prhanje z vročo vodo ali pa samo nežno masirajte glavo, vrat in ramena. Nekaterim pomaga tudi skodelica kave brez mleka, v katero zmešamo sveže iztisnjen sok polovice limone.
  • Umaknite se viru stresa: vzemite si prost dan.
  • Delujeta tudi akupunktura in biofeedback terapija.
  • Če glavobole doživljate redno, si zapisujte, koliko ste takrat spali, kaj ste jedli in pili in kaj se je dogajalo v vašem življenju. Sčasoma boste morda prepoznali vzorec.

Senta Frol

asist. Senta Frol dr. med., spec. nevrologije spec. nevrologije

Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Lea Lukšič

Dr. Lea Lukšič prehranska terapevtka, nutricionistka, raziskovalka

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki