Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Otroci z epilepsijo


(stran 3 od 4)

Epilepsija in šola

Otroci z epilepsijo sodijo med otroke s posebnimi potrebami, natančneje v skupino dolgotrajno bolnih otrok. Večina se jih šola v rednih osnovnih šolah (približno 90 %), tisti, ki imajo poleg epilepsije še dodatne razvojne težave (denimo cerebralno paralizo, Downov sindrom &) pa se šolajo v prilagojenih programih.

Velika večina otrok z epilepsijo kljub povprečnim intelektualnim sposobnostim tudi v redni osnovni šoli potrebuje dodatno strokovno pomoč ter predvsem prilagojene metode poučevanja in ocenjevanja. Zaradi močnih zdravil in absenc ti otroci pogosto izgubijo rdečo nit dogajanja pri pouku. Zaradi pogostih hospitalizacij in obiskov zdravnikov so odsotni od pouka in tako zamudijo kar nekaj snovi.

Najpomembnejše je, da starši otroka o vsem takoj obvestijo učiteljico oziroma vzgojiteljico. Pogosto se namreč dogaja, da imajo nekateri napačne predstave o epilepsiji. Tako bi bili do otroka preveč popustljivi ali bi menili, da se ne bo mogel dovolj naučiti. Starši morajo vzpostaviti močno vez s šolo in učitelja nenehno obveščati o otrokovih spremembah zdravljenja in vedenja. Tudi učitelj mora poročati staršem o morebitnih spremembah pri otroku. Le tako bodo dosegli, da bo otrok dobro napredoval.

Otroci z epilepsijo so zelo občutljivi na okolje. Nekatere moti, če je v razredu preveč hrupno, druge moteči vidni dejavniki. Zaradi tega se težje osredotočijo na delo in imajo nekateri težave s pozornostjo. Pri delu so večinoma počasnejši. Nekateri imajo težave s spominom, matematiko ali branjem in pisanjem (odvisno v katerem delu možganov potekajo napadi).

Pri delu s takim otrokom v šoli je potrebno upoštevati naslednje:

  • zagotovimo mu primeren prostor, da bo lahko osredotočen na pouk
  • določene daljše sestavke, ki jih ne zmore prepisati, mu preslikamo
  • podaljšamo mu čas za reševanje testov
  • naloge na testih naj bodo krajše (denimo manj računov) ter opremljene z dodatnimi podvprašanji in razdrobljene
  • na poenote, ki vodijo otroka k rešitvi (denimo pri besedilnih nalogah)
  • snov razlagamo ob konkretnem gradivu in slikovnih predlogah
  • prilagodimo se njegovemu učnemu slogu
  • zagotovimo mu dodatno učno pomoč
  • zagotovimo mu udoben kotiček za vmesni odmor ali počitek v primeru utrujenosti
  • preverjamo urejenost zapiskov v zvezkih in njegovo razumevanje
  • poznamo ukrepe ravnanja ob morebitnem napadu
  • sošolce seznanimo z otrokovo težavo
  • izberemo otrokovega asistenta, ki bo ob morebitnih daljših odsotnostih poskrbel za zapiske in drugo pomoč
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd