Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Bill Clinton podprl rešitev za spodbujanje javnega transporta

Bill Clinton je na CGI podprl idejo Sandija Češka, da bi zložljiva kolesa postala vezni člen v verigi javnega prevoza v širši okolici Los Angelesa.
Bill Clinton je na CGI podprl idejo Sandija Češka, da bi zložljiva kolesa postala vezni člen v verigi javnega prevoza v širši okolici Los Angelesa. (Foto: Robert Logie)

Okolju prijazen način prevoza: zložljivo kolo Bigfish

V velikih mestih zaradi slabe kakovosti zraka in hrupa vse večjo podporo dobivajo zeleni načini mobilnosti, kot so hoja, kolesarjenje in javni prevoz. V prizadevanja za spremembe naših mobilnih navad se vključuje vse več organizacij, podjetij in posameznikov, ki s svojimi zgledi in pobudami kažejo, da je mogoče s trajnostno naravnanim razmišljanjem in okolju prijaznimi rešitvami zmanjšati vpliv na okolje, pri tem pa lahko naredimo veliko tudi za svoje zdravje in kakovost življenja.
Ena takšnih organizacij, ki išče praktične rešitve za najbolj pereče svetovne težave, je zagotovo Clintonova Globalna pobuda (Clinton Global Initiative – CGI), organizacija, katere oče je nekdanji ameriški predsednik Bill Clinton. Skupaj s svetovnimi voditelji, vodilnimi menedžerji, predstavniki številnih organizacij in medijev iščejo inovativne rešitve za težave in jih tudi udejanjajo. Od leta 2005 so člani CGI sklenili več kot 1.400 zavez, ocenjenih na več kot 46 milijard dolarjev, ki so vplivale na 200 milijonov ljudi v več kot 150 državah sveta.

Na 6. letni konferenci CGI, ki se je v New Yorku zaključila 23. septembra, je s svojo pobudo za pomoč pri reševanju težav z mobilnostjo veliko pozornost dobilo tudi podjetje Studio Moderna. Na konferenci so najavili dva inovativna projekta, s katerimi želijo spodbujati uporabo javnega prevoza ter zmanjšati vpliv prometa na okolje.
 
Ustanovitelj podjetja, Sandi Češko, je predstavil rešitev za premagovanje kratke razdalje med postajališčem javnega prevoza do cilja (doma, dela ...), vezni člen, s katerim bi javni prevoz lahko postal množični način mobilnosti in tako zaživel v praksi. V širši okolici Los Angelesa nameravajo 15 centrom zagotoviti 1.000 zložljivih koles Bigfish.

Zložljiva kolesa, ki so nastala v Studiu Moderna osem let nazaj, so preprosta za uporabo, transport in shranjevanje. Tehtajo manj kot 13 kilogramov, v štirih korakih in v samo 12 sekundah se zložijo na polovico svoje velikosti in so zato priročna za pot od postajališča do cilja. S projektom bodo začeli januarja naslednje leto, trajal pa bo eno do dve leti. Z drugo pobudo pa bodo pomagali podjetjem v širši okolici Los Angalesa, kot sta Pasadena ali Glendale, da bodo lahko uresničila svojo zavezanost k trajnostnemu razvoju. Zaposlenim bodo olajšali prevoz na delo in jih navajali na uporabo bolj ozaveščenih prevoznih sredstev.

Okolju prijazno

"Veliko javnih prevoznih sredstev po svetu je dobro izkoriščenih in imajo prihodnost, vendar jim manjka nekaj bistvenega. Vključevanje zložljivih koles v sistem javnega prevoza – in s tem reševanje težave s prvim in zadnjim kilometrom – lahko dolgoročno pomaga obdržati te sisteme," je povedal Sandi Češko in dodal, da si želi tako spodbuditi okolju prijazen način prevoza: "Naša pobuda je izraz moje prve vizije za uporabo kolesa Bigfish – da bo postal vezni člen v verigi transporta, ki bo trajnostno mobilnost popeljal od koncepta do realnosti."

Za privlačen javni prevoz

"Naš cilj je zmanjšati uporabo avtomobilov, s tem povezano porabo goriva in izpušnih emisij, tako da bomo javna prevozna sredstva naredili tako privlačna, da se jim ne bo mogoče več upreti," je povedal Richard G. Rosen, predstavnik podjetja Bigfish v ZDA, in dodal: "Tako lahko pomagamo posameznikom pri potovanju do cilja, hkrati pa zmanjšujemo prometne zastoje in izboljšujemo kakovost zraka."

Dostopno vsem

Studio Moderna s svojima projektoma predstavlja zgled za reševanje problema javnega prevoza, s katerim se soočajo številne svetovne metropole, kjer prevelika odvisnost od osebnega avtomobila vodi k prenatrpanim cestam, nižji produktivnosti, povišanim izpušnim emisijam in nezdravemu okolju. Prebivalci mest pa bodo lahko uporabljali okolju prijazno, vsem dostopno, enostavno in priročno obliko prevoza.

O kolesih Bigfish

Kolesa Bigfish podpirajo zelen življenjski stil in trajnostni razvoj. Zasnovo zlaganja kolesa je razvil inženir in inovator Niko Mihelič. Zasnovali in oblikovali so ga pri nas, izdelujejo pa jih v Italiji. Njegov okvir je izdelan iz enega kosa in ni nič manjši od običajnega mestnega kolesa, zato je vožnja enako udobna kot na običajnem kolesu. "Klip-klap" sistem zlaganja kolo v samo 12 sekundah spremeni v priročen paket. Zloženo kolo zavzame malo prostora, zato ga je enostavno prenašati in shranjevati.


Ali ste vedeli?

  • Če na dan prevozimo pet kilometrov s kolesom namesto z avtomobilom, svoj letni izpust CO2 zmanjšamo za kar 306 kilogramov.
  • V pol ure hoje prehodimo približno 2,5 kilometra, v pol ure kolesarjenja pa prevozimo približno 10 kilometrov. Če se tako vozimo vsak dan, s hojo prihranimo vsaj 75 evrov, s kolesarjenjem pa več kot 300 evrov letnega stroška za gorivo.
  • Vsaka osma vožnja z avtom je krajša od 500 m. To razdaljo lahko prehodimo v šestih minutah, s kolesom pa jo lahko prevozimo v dveh minutah.
  • Pri polurnem kolesarjenju zmerne hitrosti porabimo 285 kalorij.
  • 50 % potovanj z avtomobilom je krajših od 5 km.
  • Vsak dan preživimo povprečno 75 min v avtu (letno več kot 450 ur).

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

okolje , podjetje , ekologija , slovenija , kolesarjenje , skrb za okolje , predsednik , trajnostni razvoj , prevoz , kolo , bigfish , studio moderna , mesto , zložljivo kolo , sandi češko , bill clinton , podjetništvo , mobilnost , javni prevoz , prevoz na delo , clintonova globalna pobuda

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

23. 09. 2010 16:49:17
Končno! Vse čestitke Češkotu. Kdaj pa se bodo naši, v Sloveniji, spomnili kaj takega!?
23. 09. 2010 20:30:47
Eh, mi smo 100 let za luno, vsaj kar se Lj tice, izposojamo neka kolesa, ja ok. Kaj pa kolesarske steze?? Malce so, pa potem jih ni, pa spet so itd. Se vozim v sluzbo s kolesom, ker pac zivim v Siski in imam par min do centra LJ. Ja, zelo stresnih minut, sploh pot nazaj do Siske zaradi neurejenih kolesarskih poti. Da ne govorim, kako so kolesarske speljene direktno cez avtobusna postajalisca...
24. 09. 2010 08:20:26
Tako se dela! Če ni posluha v Sloveniji, greš pa ven. To je spet krasen primer, kako je naše znanje bolj cenjeno v tujini, kot doma. Potem pa bodo naši vrli politiki pisali številne analize in z obžalovanjem sporočali. , kako nam znanje odteka v tujino, pa beg možganov ... Odteka pa tudi posel, pa denar, pa možnost novih zaposlitev ...
24. 09. 2010 09:47:00
Se strinjam s Pokraculjo; najprej je treba pripraviti pogoje za to, da bodo ljudje kolesarili. Če te preganjajo s cest in greš na pločnike, kjer te spet odrinejo pešci (saj ti imajo tudi pravico do varnega pešačenja), potem ti ostanejo samo kolesarske. Ki pa so kot reke ponikalnice na Krasu. Ko bodo enkrat ves čas na površju, bodo tudi ljudje več kolesarili.
24. 09. 2010 10:00:19
V Los Angelesu bodo 15 centrom zagotovili 1.000 koles...lahko bi še v Ljubljani kaj takega izvedli, seveda v manjših količinah. Tako bi se mogoče tudi pri nas začelo premikati v smer okolju prijazno, pa še problem s parkiranjem v centru bi pomagali reševati.
24. 09. 2010 10:33:44
Super ideja. Ljubljana sicer nima tako hudih problemov kot LA, ampak vsak, ki gre na kolo, namesto v avto, naredi nekaj za svoje mesto. In zase!
24. 09. 2010 10:38:23
Če se ideja obnese na zahodu, bi se lahko tudi pri nas. Da bo naša deželica še bolj zelena!
24. 09. 2010 13:33:48
Vesela sem, da se najdejo takšni podjetniki, ki se zavedajo, da z okolju prijaznimi rešitvami prispevajo k ohranjanju čistega okolja! Svet bi bil lepši, če bi jih bilo veliko več.... Želim si, da bi tudi naša država bolj spodbujala takšne ideje!
24. 09. 2010 13:40:38
Martina, se strinjam s tabo. Morda bi morali pred volitvami malce povprašat županske kandidate, kaj konkretno bodo naredili v svojih mestih in krajih na temo varovanja okolja, predvsem pa za zmanjševanje onesnaženosti. Ne samo nakdladanja, ampak konkretne rešitve. Saj ne rabijo odkrivat tople vode, samo čez meje naj pogledajo.
24. 09. 2010 13:42:31
danes LA, čez kakih deset let pa tudi LJ - no, upam, da kaj prej...
25. 09. 2010 11:20:11
Dober primer naravi prijaznega podjetništva.
26. 09. 2010 15:02:42
Noro...A se da ta kolo pri nas že kupit?
26. 09. 2010 20:40:17
Res škoda, jaz bi si takšno stvar želel tudi v Sloveniji. Sploh ker se veliko vozim z vlakom in moram potem na avtobus naprej, pa bi se raje usedel na kolo!
27. 09. 2010 11:01:32
Super ideja! naj se čimprej prenese v Slovenijo, da si bo še vnaprej zaslužila pridevnik “zelena” ....
2. 10. 2010 19:04:41
Kolo za Ljubljano je res zakon. Moji časi v službo:
- kolo: 7 minut
- peš: 17 minut
- avto: v službo 20 minut, iz službe 25 minut
Prednost kolesa je očitna. Potovanje z avtom po Lj. je čista muka in ga uporabljam samo takrat, ko grem po večjih nakupih. Tudi izleti čez vikend, ki vključujejo avto so mi čedalje manj zanimivi ravno zaradi obsežnih kolon na avtocestah. Kolo pa je zakon, večinoma lahko štartam od doma ali pa zelo blizu Ljubljane in naredim lep izlet z minimalnimi izpusti.
5. 10. 2010 11:56:30
Super kolo, jaz sem ga kupil v Sloveniji, res je praktično. Drugače pa sem ga našel na spletu na http://www.bigfishbike.si
12. 10. 2010 09:09:27
Dobra ideja. Več na kolo. V Sloveniji pa je to zelo nevarno. V mestih, celo na podeželju gradijo pločnike z visokimi robniki, skrajno nevarnimi za kolesarje.
Sam sem to izkusil, ko me je v škarje prehiteval avtobus, me stisnil ob robnik, da sem padel. In to v centru mesta, pred policijo. Avtobus je kar odpeljal. Policist, ki je bil v bližini, pa ni nič ukrenil. Imam poškodbe rame, ki se zlepa ne celi.
Slovenka, arhitektkinja, ki že dolgo let živi v Angliji, je nedavno na TV komentirala naše ceste z robniki. Pravi, da smo še 200 let za Anglijo, tam poznajo samo črte za ločevanje pasov, saj je vsaka ovira na vozišču včasih odveč, vzrok za nesrečo, poškodbo.
16. 10. 2010 10:53:50
Ampak resnici na ljubo. Zakaj hudiča naredijo nekaj, kar ima sicer dobro idejo, ampak izgleda tako prekleto grdo. Sori. Sicer je pa to moje subjektivno mnenje. Vsake oči imajo svoj'ga malarja.
16. 10. 2010 10:57:06
Glede na to, da bi moral bit takšen "bicikel" maksimalno prenosljiv in to tudi prenosljiv po sredsvtih javnega prevoza, potem je 1.) prevelik, ko je zložen (si že predstavljam vse jezne face, ko jim boste verigo pritisnili ob hlače) in 2.) narejen iz pretežkih materijalov, da bi ga mestne ženske lahko brez prevelikega truda prenašale okrog.
15. 07. 2013 03:01:49
Jaz pa menim, da big fish nadvse praktično kolo. Sistem zlaganja je zelo inovativen in omogoča solidno hitro zlaganje kolesa v 10-15 sekundah. Ko je kolo zloženo, je dolgo dober meter, kar sicer res ni tako malo, vendar pa je v širino zelo ozko, po skoraj celotni dolžini le dobrih 20 cm, kar omogoča, da ga lahko postaviš skoraj čisto ob steno ali pa recimo kar ob sedež na vlaku ipd. Umazana veriga je problem pri večini (zložljivih) koles. Vendar pa je tudi ta problem lahko rešljiv s pokrivalom za kolo. Za big fish se dobi pokrivalo, ki ima odprtino za zadnje kolo tako, da lahko tudi pokrito zloženo kolo vlečeš ali porivaš naokoli. Poleg tega je mogoče navadno verigo zamenjati za teflonsko, ki ni mastna in je tudi nikoli ni potrebno podmazovati. Po mojem mnenju je torej kolo zadosti majhno v zloženem stanju in predvsem tako ozko, da zasede zelo malo prostora v globino. Če pa ga držiš pokonci na zadnjem kolesu, pa zasede nasploh zelo malo prostora.