Nasveti za uspešno hujšanje

(Foto: Shutterstock)

Pogosta napaka je, da si ljudje ne vzamejo dovolj časa za hrano – jedo samo enkrat ali dvakrat na dan. Žal takrat največkrat pojedo več hrane, kot jo potrebujejo. Telo se tega zaveda, vendar nikoli ne ve zagotovo, kdaj bo prišel naslednji obrok. Ker telo ves dan enakomerno porablja energijo, mora imeti ves čas zadostne zaloge. Če hrane ne dobiva redno, si je prisiljeno ustvarjati zaloge.

Toda to niso zaloge beljakovin in ogljikovih hidratov, kajti telo vso zaužito hrano spreminja v maščobe. To je obrambni mehanizem, sicer bi hitro zboleli, nenehno bi bili utrujeni in brezvoljni, telo pa bi izgubilo moč in energijo. Če naj to preprečimo, moramo telesu dovajati redne obroke zadostnih količin uravnotežene hrane. zato je treba hrano razporediti med tri glavne obroke in dva do tri manjše. Telo bo hitro dojelo, da mu ni treba ustvarjati zalog, saj bo imelo vedno dovolj hrane za vse svoje potrebe.

Če želite pospešiti porabo nakopičenih zalog sala, uživajte hrano, ki vsebuje manj ogljikovih hidratov, to pa zato, ker telo za energijo porablja najprej ogljikove hidrate, če jih nima dovolj, porablja maščobo, če pa tudi te ni dovolj, se loti porabe zalog, prav to pa si tudi želimo.

Z naslednjimi nasveti še spodbudite porabo kalorij:

  • Redna aerobna vadba: aerobna vadba obsega dejavnosti, kot so hitra hoja, kolesarjenje in plavanje. V svojo rutino vključite vsaj pol ure telesne dejavnosti na dan. Aerobne vaje je najbolje izvajati zgodaj zjutraj, in sicer redno, saj boste tako telo navadili na dejavnost, s čimer utegnete celo malce pospešiti izmenjavo snovi.
  • Vaje za moč: vaje za moč, kot je dvigovanje uteži, so nadvse pomembne, saj pomagajo nadomeščati mišično maso, ki jo izgubljamo s staranjem. Ker mišična masa porablja več kalorij kot maščoba, je mišična masa ključni dejavnik za uspešno hujšanje.
  • Dejaven življenjski slog: vsako dodatno gibanje pomaga porabljati kalorije. Vsak dan se poskusite gibati nekaj minut več kot prejšnji dan. Uporabljajte stopnice, avto parkirajte dlje od trgovine … Celo opravila, kot so vrtnarjenje, pranje avtomobila in gospodinjenje, bodo pomagala porabljati kalorije, s čimer prispevate k hitrejšemu hujšanju.

Čarobne paličice ni

Ne izgubljajte časa z iskanjem dodatkov, ki bi vam pomagali hujšati in hitreje porabljati kalorije. Takšni dodatki so potuha, ki vas oddaljuje od tega, da bi se podvizali in nekaj naredili za svoje zdravje, posledično pa tudi za lepšo postavo in videz. Pred začetkom jemanja kakršnihkoli tovrstnih dodatkov se obvezno posvetujte s svojim zdravnikom.

Ko gre za hujšanje, ni čarobne paličice. Vse se začne in konča s prehrano in telesno dejavnostjo. Če boste zaužili manj kalorij, kot jih boste porabili, boste shujšali. Če pa vas vseeno skrbi delovanje vaše presnove ali pa kljub primerni prehrani in telovadbi ne morete izgubiti odvečnih kilogramov, se pogovorite s svojim zdravnikom.

Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Veronika Podgoršek

dr. Veronika Podgoršek psihoterapevtka

Vsi Viva strokovnjaki