Hujšanje, ki deluje

(Foto: Shutterstock)

Strategije dolgoročnega uspeha

Preprosto dejstvo pri izgubljanju odvečne teže je, da je treba pojesti manj kalorij, kot jih porabite − pa naj te prihajajo od ogljikovih hidratov, beljakovin ali maščob. Kljub temu shujševalni pristop, ki pri enem človeku deluje, pri drugem nima uspeha. Sami morate poiskati formulo, ki je prava za vas. Ne glede na vrsto shujševalnega programa, ki ste ga izbrali, obstaja nekaj temeljnih ključev do uspeha. Izkušena svetovalka Kathleen Zelman pravi, da so učinkoviti, ker temeljijo na nenehnem nadziranju telesne teže.

Obstajajo številni načini, kako izgubiti odvečne kilograme. Vprašanje pa je, kako shujšati in pridobljeno težo tudi ohraniti. Veliko diet prisega na izločanje/strogo omejevanje vnosa hrane iz ene prehranske skupine in omejitev kalorij. Toda ali je mukotrpno vzdrževanje vredno truda, če se nato povrnete k starim prehranskim navadam in spet začnete pridobivati težo? Veliko ljudi, ki se spustijo v omejevalne diete, znova pridobi izgubljeno težo − in to je razlog, zakaj diete niso učinkovite.
 
Strategija uspeha:
  • V življenje uvajajte majhne spremembe in poiščite tiste, ki delujejo pri vas. Najprej poskusite z lahkim jogurtom namesto polnomastnega. Šele ko se navadite na tega, preidite na nemastnega.
  • Jejte z namenom: začutite okus in zaposlite svoje čute, da se bodo res zavedali, da jeste. Pozabite na »mletje« hrane med kuhanjem, vožnjo ali gledanjem televizije.
  • Nadzirajte svoje porcije. Ljudje, ki so uspešno shujšali, vedno pazijo na velikost obroka.
  • Vaša prehrana naj vsebuje obilo zelenjave, sadja, polnovrednih žitaric, nemastnih beljakovin v obliki lahkega mleka in jogurta, pustega mesa ali jajca. Veliko pretežkih ljudi preskoči zajtrk. Začnite živeti kot vitki ljudje; zanje je zajtrk redna navada.
  • Poiščite telesno dejavnost, ki vas veseli in jo vtihotapite v svoj vsakdan. Karkoli počnete, to počnite vsak dan, tako zaradi porabljanja kalorij kot tudi zaradi ohranjanja zdravja srca in ožilja.
  • Stresa ne poskušajte obvladovati s hrano. Veliko ljudi se na stres odziva s pretiranim uživanjem hrane. Hrana seveda ne pomaga obvladati stresa, zato pa dodaja kalorije k dnevnemu vnosu. Poiščite boljše nadomestke, naredite kako vajo za sprostitev, odpravite se na sprehod, pokličite prijatelja ali ga obiščite … Samo da se izognete kuhinji!
  • Vsak dan si zapišite, kaj ste tisti dan pojedli, in vodite nekakšen prehranski dnevnik. To je izredno orodje, ki vam pomaga slediti dosežkom. Vzemite si čas, praznujte svoje uspehe in se nagradite za trdo delo.
  • Berite deklaracije, ki vas bodo usmerile k bolj zdravim prehranskim odločitvam. Deklaracije namreč ponujajo obilo podatkov, ki vam bodo pomagali, da se boste dobro odločili.
  • Ostanite motivirani! Prav lahko se zgodi, da zdrsnete z zastavljene poti. Ko se to zgodi, se preprosto poberite in se vrnite k svojemu staremu prehranskemu načrtu. Pojdite med prijatelje in poiščite podporo, ki vam bo pomagala skozi hude trenutke.
Članek se nadaljuje »


Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki