Siti z manj kalorijami

(Foto: Jupiterimages)

Brez muke do zdrave teže

Sliši se kot zvijača, toda v resnici je to možno. Strokovnjaki pravijo, da se lahko počutimo bolj site ob manj kalorijah ter hkrati hujšamo in dolgoročno vzdržujemo zdravo težo. Da bi dosegli in ohranjali zdravo težo, moramo slediti prehranskemu načrtu, s katerim lahko živimo vse življenje, brez prehudega odpovedovanja, stradanja in hitrih ukrepov. K sreči lahko izbira hrane, ki vsebuje manj kalorij – to pomeni največjo možno velikost obroka ob najmanjšem možnem številu kalorij – pomaga hujšati in nadzirati lakoto.

Mislite na velikost

Vsako hranilo v dani količini vsebuje določeno število kalorij. Nekatere jedi, denimo posladki, vsebujejo veliko kalorij v majhni porciji. Za občutek sitosti moramo pojesti veliko tovrstne hrane, kar pomeni tudi veliko število kalorij. Na primer: pol skodelice mešanih oreščkov vsebuje kar 438 kalorij, obenem pa od te majhne količine oreškov res ne boste siti, kaj šele da bi imeli občutek polnosti.


Po drugi strani imajo sadje, zelenjava in polnovredne žitarice večji volumen, vendar vsebujejo manj kalorij. V nasprotju s 438 kalorijami iz pol skodelice mešanih oreškov vsebuje pol skodelice kuhanega zelenega fižola samo 19 kalorij, pol skodelice melone 28 kalorij in pol skodelice kuhanih polnovrednih špagetov 87 kalorij. Torej lahko pojeste veliko hrane, zaužijete manj kalorij in še vedno odidete od mize z občutkom polnosti.

Voda in vlaknine

Pri tem, zakaj posamezna živila vsebujejo manj kalorij in obenem vzbujajo občutek polnosti, igrata pomembno vlogo dva dejavnika, in sicer:


Voda – veliko sadja in zelenjave vsebuje vodo, ki zagotavlja volumen, ne pa tudi kalorij. Grenivka vsebuje 90 odstotkov vode, zato polovica sadeža vsebuje samo 39 kalorij. Tudi korenje vsebuje skoraj 88 odstotkov vode; ena skodelica korenja vsebuje samo 52 kalorij.


Vlaknine – živila z visokim deležem vlaknin, kot so sadje, zelenjava in polnovredne žitarice, ne le zagotavljajo volumen, ampak so tudi dalj časa prebavljajo, zaradi česar ustvarjajo občutek sitosti.


Kaj je najboljše?

Spreminjanje življenjskega sloga ni nikoli lahko, zato tudi načrt prehranjevanja, ki temelji na spodnjem načelu, ni nobena izjema.

Članek se nadaljuje »


Zarja Đotišini

Zarja Đotišini indijska astrologija

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Postavi vprašanje

Karin Sernec

asis. dr. Karin Sernec dr. med. psihiatrinja in psihoterapevtka

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki