Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Debelost in zdravstvena tveganja od A do Ž


(stran 2 od 2)


Rak

Debelost poveča tveganje za številne vrste raka.

Rak na debelem črevesu in danki: številne raziskave so pokazale povezanost med debelostjo in rakom na debelem črevesu pri moških, nova obsežna raziskava (Nurses Health Study) pa kaže na takšno povezanost tudi pri ženskah.

Rak na dojki: debelost je neposredno povezana z umiranjem zaradi raka na dojki, zlasti pri ženskah po menopavzi. Verjetnost za nastanek raka na dojki je dvakrat večja pri ženskah, ki od osemnajstega leta do srednjih let pridobijo več kot devet kilogramov. Celo zmerno povečanje teže je povezano s tveganjem za nastanek raka po menopavzi.

Rak na maternični sluznici: tveganje je pri debelih ženskah trikrat večje kot pri tistih z normalno težo.
Rak na žolčniku: debelost je povezana s tveganjem za nastanek raka na žolčniku, zlasti pri ženskah.
Rak ledvičnih celic je dosledno povezan s čezmerno težo in debelostjo.


Umrljivost


Že ljudje, ki so debeli pri štiridesetih letih, imajo krajšo pričakovano življenjsko dobo. Študija nizozemskih raziskovalcev je pokazala, da so štirideset let stare debele nekadilke v povprečju živele 7,1 leta manj, enako stari debeli nekadilci pa 5,8 let manj kot njihove vrstnice oz. vrstniki z normalno težo. Druga raziskava, opravljena pri ženskah, ki so imele z debelostjo povezane zdravstvene motnje, je odkrila, da vsako namerno hujšanje, ne glede na doseženo zmanjšanje teže, zmanjša umrljivost za 20 odstotkov.

Visok krvni tlak


Debelost dokazano vpliva na povišanje krvnega tlaka (hipertenzijo), toda že zmerno, do 10-odstotno zmanjšanje teže, vpliva na zniževanje krvnega tlaka.

Kako pravilno shujšati in ohraniti doseženo zmanjšanje teže?


Hitrih rešitev žal ni. Drastične oblike hujšanja, kot je kratkotrajno stradanje, so nezdrave in celo nevarne. Nasprotno pa enakomerno zmanjševanjem teže - od pol do enega kilograma na teden v obdobju šestih mesecev zagotavlja uspešno in dolgoročno ohranitev dosežene telesne teže.Da bi dosegli cilj, od pet do desetodstotno zmanjšanje teže, je treba imeti smiselna pričakovanja in ohranjati zmeren tempo. Pred začetkom vsakega programa hujšanja se je dobro posvetovati z zdravnikom.

Strokovnjak bo ovrednotil ITM in svetoval načine za vzdrževanje teže, ki vključujejo vedenjske spremembe, dieto in telesno dejavnost. Bolnikom, ki samo z dieto in telesno dejavnostjo ne morejo shujšati in ohraniti nižje teže, se je v zadnjem času odprla nova možnost: zdravila na recept, ki v povezavi z dieto in telesno dejavnostjo lahko pomagajo shujšati in dolgoročno ohraniti doseženo težo.




Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd