Diete od A do Ž

(Foto: Dreamstime)

Katera vam najbolj ustreza?

Poiščite svojo pot do vitkosti!

Montignacova dieta

"Moj načrt prehrane je popolnoma uravnotežena dieta. Ponuja vam namreč prave ogljikove hidrate in prave maščobe." Tako je zapisal Michel Montignac v uvodu knjige Jejte z užitkom – ostanite vitki, ki je postala svetovna uspešnica. Montignac je razvil metodo, sestavljeno iz dveh stopenj, programa za hujšanje, ki traja najmanj dva meseca, in programa za ohranjanja primerne teže, ki obsega upoštevanje prehranjevalnih navad, pridobljenih v prvi fazi. Montignac je ogljikove hidrate (OH) glede na njihov glikemični indeks (GI) razdelil v dve skupini: "dobri" in "slabi" ogljikovi hidrati. Dobri so tisti, katerih GI je manjši od 50, GI slabih slabih pa presega 50.

Po Montignacovi metodi je treba pazljivo kombinirati dobre in slabe OH z drugo hrano, saj je le tako mogoče preprečiti nalaganje maščobnih zalog. OH nikakor ne smete kombinirati z maščobami, razen če vsebujejo veliko vlaknin. Montignac tudi maščobe deli na dobre in slabe. Rastlinska in ribja olja spadajo k dobrim maščobam, zato jih je priporočljivo uživati. Uživanje sladkorja je strogo prepovedano, izogibati se je treba tudi alkoholnim pijačam in kavi.

90-dnevna ločevalna dieta

Prvi, ki je predlagal ločevalno dieto, je bil dr. William Howard Hay. Že leta 1911 je objavil ugotovitev, da napačno kombiniranje hranil pripelje do različnih zdravstvenih težav in debelosti. Kljub obljubam o preprostosti 90-dnevna ločevalna dieta prinaša kup pravil, ki jih je treba upoštevati, med katerimi je tudi nekaj zdravih načel (raba olivnega olja, omejeno uživanje soli, nasvet o obisku zdravnika ipd.). Dieta, ki je znana tudi kot 90-dnevna presnovna dieta, 90-dnevna ločevalna dieta in dieta Združenih narodov (ZN), trimesečna dieta – 3MD, temelji na kombiniranju živil, ki pomembno vpliva na presnovo.

To je prehranjevanje, ki 90 dni poteka v štiridnevnih ciklih: prvi dan je vedno PROTEINSKI, drugi ŠKROBNI, tretji OGLJIKOHIDRATNI in četrti VITAMINSKI. Cilj 90-dnevne ločevalne diete ni samo izguba odvečnih kilogramov, temveč tudi sprememba presnove, kar naj bi zagotovilo, da boste po končani dieti obdržali težo, ki ste jo dosegli po treh mesecih. Sicer pa ločevalna dieta temelji na slabo utemeljenih trditvah in privlačnih obljubah, kar je nemara razlog za njeno množično priljubljenost med Slovenci in Slovenkami, najbrž tudi zato, ker ne poudarja pomena telesne dejavnosti.

Atkinsova dieta

Atkinsova dieta je najbolj znana in uspešna dieta sodobnega časa, nedavno pa so jo tudi nadgradili, tako da zdaj dovoljuje tudi uživanje ogljikovih hidratov.
Dr. Robert Atkins je svetu pokazal, da za vitkost ni treba stradati, pač pa le izločiti ogljikove hidrate (OH) – ali vsaj tiste najzloglasnejše. Tako telo maščobo porablja, namesto da bi jo shranjevalo, stabilizirana raven krvnega sladkorja pa zmanjša hlepenje po nezdravi hrani. Atkinsova dieta temelji na beljakovinah, ki vzdržujejo normalno presnovo, poleg tega so nujne za proizvodnjo encimov in hormonov, omogočajo rast in obnovo tkiv ter nas nasitijo za dlje časa.

Na Atkinsovi dieti naj bi pri vsakem obroku pojedli vsaj 170 g beljakovin, starejši pa tudi do 15 odstotkov več. Nova dieta dovoljuje 20 g OH na dan, poleg tega pa lahko zaužijemo poljubno količino beljakovin in maščob, pri čemer jih mora biti kar 12 od 20 g dovoljenih rastlinskega izvora. Čeprav je v prvih dveh tednih dovoljeno uživati le OH iz semen in jagodičevju, nova dieta v poznejših fazah dovoljuje rjavi riž in polnozrnate izdelke.
Članek se nadaljuje »


Peter Preskar

Peter Preskar dr. med. spec. oftalmolog

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki