Najnovejše shujševalne diete

Deset bolj in manj veličastnih

Preberite si povzetke desetih najpomembnejših diet v letu 2008 po izbiri ameriškega časnika Times. Letošnja ponudba sega od diet z nizkim deležem ogljikovih hidratov in veganskih diet do brezkofeinskih in čajnih diet.

Nekatere temeljijo na priporočilih strokovnjakov za prehrano, druge ne, vsem pa je skupno, da obetajo dober zaslužek.

Jejte to, ne onega! (Eat This, Not That!)

Avtor knjige, David Zinczenko, je glavni urednik ameriške izdaje revije Men's Health, svoj prehranjevalni program pa je namenil pretežno moškim, ki se prehranjujejo v lokalih s hitro hrano, pravilna prehrana pa jim je španska vas. Priporočila iz knjige se na primer glasijo: whooper s sirom (760 kalorij, Burger King) zamenjajte z big macom (540 kalorij, McDonald's). Hamburger na naslovnici ne vzbuja asociacij na zdravo prehrano, toda knjiga vsebuje tudi koristne nasvete, kot sta zamenjava sladoleda s sorbetom in tako imenovani "popis orožja za množično uničevanje" – mastnih predjedi, ki se jim velja izogniti za vsako ceno!

Jejte kot zapeljivka (How To Eat Like a Hot Chick)

"Jejte, kar imate radi, radi pa imejte sebe," se glasi temeljno sporočilo knjige Jodi Lipper in Cerine Vincent. Čeprav se knjiga zdi posnetek Suhice v kuhinji, ponuja koristne nasvete ženskam, ki si želijo okrepiti samospoštovanje. Sporočilo knjige se glasi: glavo pokonci, ne glede na težo ("mi že vemo, da ste privlačni in da se lahko počutite še privlačnejše"). V nasprotju z Jejte to, ne onega! tu velja, da se je koristno izogibati hitri hrani, ocvrt piščanec in hot dog pa sta prepovedana. Avtorici priporočata izogibanje napitkom, ki v imenu vsebujejo besedici "latte" in "mocca", ker to ni kava, marveč posladek.

Suhica v kuhinji (Skinny Bitch In The Kitch)

Avtorici knjige sta Rory Freedman in Kim Barnouin. Njuno delo je nadaljevanje vesele kuharice Suhica (Skinny Bitch), ki je postala uspešnica, potem ko so Victorio Beckham fotografirali s primerkom te knjige v rokah. Dieta, ki jo priporočata, je razmeroma omejevalna, saj zagovarja vegansko prehrano brez sladkorja in bele moke. Prepovedani so tudi kava, dietni napitki in umetna sladila. Fitnes je obvezen. Kaj pa je dovoljeno? Sadje, zelenjava in polnovredne žitarice.

Vitki do konca življenja (Slim For Life)

Imeti knjigo Vitki do konca življenja je tako rekoč enako, kot bi imeli "v rokah" pametnega strokovnjaka za prehrano. Avtor dr. Gillian McKeith za začetek priporoča enotedensko vodenje dnevnika prehranjevanja (brez goljufanja), saj boste tako izvedeli, kakšne so vaše resnične prehranjevalne navade. Priporočljivo je shraniti ovitke vsega, kar ste v tem tednu pojedli in popili. Ko spoznate svoje prehranjevalne navade, morate iz prehrane izločiti sladkor, "prazno hrano", sol in oluščen riž, jesti pa več sveže zelenjave in sadja. Za zdravje, boljši spanec, vedro razpoloženje in celo boljše spolno življenje je treba vaditi vsak dan. Knjiga še svetuje, da pred jedjo popijete kozarec vode in da v trgovino nikoli ne greste lačni. Skratka, delo ponuja koristen pregled nutricionistične modrosti.

Dieta po genotipu (The GenoType Diet)

Dr. Peter J. D'Adamo, avtor uspešnice Prehrana po krvnih skupinah, je v sodelovanju s Catherine Whitney določil šest "genotipov": lovec, nabiralec, učitelj, raziskovalec, bojevnik in nomad. "Vaš genotip je rezultat genov, ki ste jih podedovali od staršev, a tudi izkušnje pred rojstvom." V analizah, ki spominjajo na horoskop, avtor razvrsti dovoljena in prepovedana živila za vsak genotip, pri čemer mu primanjkuje znanstvenih dokazov, ki bi podkrepili te trditve.

Članek se nadaljuje »