Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Dieta pri visokem krvnem tlaku

Prehranski ukrepi pri bolnikih

V Evropi in ZDA ima vsak četrti odrasli zvišan krvni tlak (normalna vrednost za zgornji ali sistolični tlak je 140 mm Hg ali manj, za spodnji ali diastolični tlak pa 90 mm Hg ali manj). Zvišan krvni tlak je bolezen spada med srčno-žilne bolezni, poleg tega je močan dejavnik tveganja za nastanek obolenj srca (skleroza venčnih oziroma koronarnih arterij, zadebelitev srčne mišice, odpoved srca) in ožilja v vsem telesu (pogosta posledica je možganska kap).

Glede na vzrok je pogostejša oblika bolezni, pri kateri ne moremo ugotoviti vzroka (primarna ali esencialna hipertenzija), samo pri petih odstotkih pa gre za obliko bolezni, pri kateri lahko ugotovimo vzrok (ledvične bolezni, bolezni ledvičnega ožilja, bolezni nadledvične žleze). Visok krvni tlak je zelo pogost pri bolnikih s čezmerno telesno težo pri teh je večinoma ozdravljiv, če le znižajo telesno težo.

Če pri internističnem pregledu bolnika, ki se želi zdraviti zaradi debelosti, odkrijemo visok krvni tlak, uvedemo zdravljenje z zdravili za znižanje tlaka samo v primeru, če visok tlak neposredno ogroža bolnikovo zdravje, sicer pa z uvedbo ustrezne dietoterapije in s primerno aktivacijo že v prvih treh tednih dosežemo pomembno znižanje krvnega tlaka. In ne samo to, pri ljudeh, ki že jemljejo zdravila, lahko odmerek znižamo, čez čas, ko težo že znižamo, pa lahko z zdravljenjem celo prenehamo.

Kakšni so prehranski ukrepi pri bolniku z zvišanim krvnim tlakom?

1. Znižanje telesne teže

Kot rečeno, je najpomembnejši ukrep znižanje telesne teže, ki ga dosežemo z individualno odmerjeno manj kalorično dieto. Telesna dejavnost mora biti pravilno odmerjena: postopoma jo stopnjujemo, začnemo pa z vsaj polurno hojo na dan s hitrostjo vsaj 4 kilometre na uro.

2. Zmanjšan vnos soli

Izrednega pomena je tudi zmanjšan vnos soli. Povprečen Evropejec zaužije od 4 do 6 g soli na dan; pozornost velja tudi soli, ki jo vsebuje že sama hrana, brez dodajanja; tu prednjači meso. Dnevna potreba odraslega človeka je največ 3 g soli na dan, to je 3000 mg natrija. Čajna žlička soli vsebuje približno 2 grama ali 2000 mg natrija.

Sol dodajajo predvsem pripravljeni, procesirani hrani. Oglejmo si vrednosti: doma pečen krompir vsebuje 16 mg natrija, pomfrit 108 mg, pečen piščanec 64 mg, piščančji kroketi 542 mg, ovseni kosmiči, pripravljeni na vodi, 2 mg, ovsen kruh 124 mg, muesli iz ovsenih kosmičev 307 mg, v jabolku tako rekoč ni soli, jabolčni sok brez dodanega sladkorja jo vsebuje 8 mg, kos jabolčne pite pa 476 mg (količine natrija veljajo za povprečno porcijo posamezne vrste hrane).

Pomembno je tudi vedeti, da lahko že s spremenjenim načinom dodajanja pomembno zmanjšamo vnos soli. Večinoma solimo hranila, ki smo se jih namenili kuhati ali peči, še preden jih damo v posodo. Če bi hrano solili šele, ko je že pripravljena, bi bila enakega okusa že s polovično količino dodane soli (soljenje po površini). Ker pa samo manjšina zaposlenih ljudi uživa sveže pripravljene obroke hrane, bi takšna priprava zmanjšala vnos soli samo za 15 odstotkov. Ne glede na to naj se soljenje po površini uveljavi v vseh družinah, v katerih živi bolnik z visokim tlakom, a tudi v zdravih družinah, ki kaj dajo na preprečevanje bolezni in uživanje zdrave hrane.

Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehrana , jedilnik , hujšanje , dieta , hipertenzija , hrana , krvni tlak , telesna teža , česen , visok krvni tlak , sol , znižanje telesne teže , zmanjšan vnos soli , natrij , visok tlak , nadomestki soli

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

23. 11. 2018 07:18:27
Tablete za hujšanje - http://tonzes.com/slimslo.htm Hotela sem samo povedati, da je Bureno ekstra! Shujšala sem 14 kg v slabih 2 mesecih, kilogrami pa niso se vrnili.