Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

DASH hujšanje

Dieta za znižanje krvnega tlaka

Prehrana DASH, ki so jo oblikovali za znižanje krvnega tlaka, se je izkazala kot učinkovita tudi na drugih področjih, saj je primerna pri hujšanju, znižuje raven holesterola v krvi, varuje srce in možgane, obenem pa telesu priskrbi snovi, ki ščitijo pred rakom.

DASH (angl. Dietary Approaches to Stop Hypertension) temelji na ugotovitvah ameriške študije, ki je kot prva dokazala, da povečano uživanje sadja in zelenjave že po osmih tednih zniža sistolični tlak za 2,8 mmHg, diastolični pa za 1,1 mmHg v primerjavi s kontrolno skupino. Na tem temelju je nastal zelo preprost prehranjevalni režim, ki ne zahteva velikih sprememb in odpovedovanja, a je dokazano učinkovit. Naj vas ne odvrne dejstvo, da metoda prihaja iz države z največ debelimi ljudmi na svetu, ki obenem slovi po industrijski in hitri hrani. Strokovnjaki namreč ocenjujejo, da bi s takšnim prehranjevanjem lahko omejili srčne bolezni za 15 odstotkov, možganske kapi pa kar za 27 odstotkov.

V čem je skrivnost DASH?

Največ zaslug za znižanje krvnega tlaka imajo vlaknine, kalcij, kalij in magnezij, ki jih je v tej prehrani v izobilju. Dodatna študija o vplivu soli oziroma natrija na krvni tlak je dokazala, da se zaradi manjšega vnašanja natrija zniža krvni tlak, rezultati pa so še boljši, če prehrano z malo natrija (manj soli) kombiniramo s programom DASH. Nekoč je bilo glavno prehransko priporočilo za osebe z visokim krvnim tlakom manjši vnos soli, toda študija DASH je pokazala, da na krvni tlak lahko vplivajo tudi druge spremembe v prehrani.

Raziskovalci so odkrili, da prehrana DASH ne samo doseže boljši nadzor nad krvnim tlakom, temveč za približno 9 odstotkov zmanjša raven maščob in holesterola v krvi. Zaradi vseh pozitivnih vplivov strokovnjaki za prehrano priporočajo prehrano DASH vsem ljudem z visokim krvnim tlakom, a tudi srčno-žilnim bolnikom. Poleg tega prehranski program DASH priporočajo sladkornim bolnikom, saj obsega vse zdrave skupine živil, a tudi živila z veliko vlakninami, ki pomagajo nadzirati raven sladkorja v krvi. Pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2, pri katerih obstaja povečano tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni, je takšno prehranjevanje dobra preventiva.

Varuhi zdravja

Novejša dognanja razkrivajo, da je prehranjevanje DASH učinkovito tudi zaradi bogastva fitokemikalij, naravnih rastlinskih čuvajev pred številnimi zdravstvenimi težavami. Ljudje, ki pojedo veliko sadja in zelenjave, telesu zagotovijo obilo fitokemikalij, hranilnih snovi, ki jih proizvajajo rastline za obrambo pred virusi, bakterijami in glivicami. Fitokemikalij, ki telesu pomagajo v boju pred številnimi boleznimi, ne boste našli v vitaminskih tabletah. DASH tako zagotavlja veliko likopena, snovi, ki jo je največ v paradižniku in ščiti pred rakom prostate.

Mogočni varuhi zdravja so še karotenoidi in flavonoidi iz sadja, zelenjave, čaja in rdečega vina ter snovi iz polnovrednih žitaric. Toda to še ni vse. Dieta DASH omogoča tudi zdravo hujšanje. Priporoča namreč uživanje zelenjave, ki vsebuje številne dobre in koristne snovi, vendar malo kalorij, tako da je želodec zadovoljen tudi z manjšo količino hrane. Poleg tega ob zadostnem vnosu vlaknin iz sadja in zelenjave varuje zdravje prebavnega sistema.

Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

jedilnik , hujšanje , dieta , prehranjevanje , krvni tlak , maščobe , holesterol , obrok , dash , hranilne snovi , prehranski načrt , dieta dash , porcija hrane , velikost obroka

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

27. 07. 2016 08:51:53
Tablete za hujšanje - http://track.greencoffeeplus.si/product/Green-Coffee-Plus/?uid=2484&sid=3708&pid=150&bid=advandec Hotela sem samo povedati, da je Bureno ekstra! Shujšala sem 13 kg v slabih 2 mesecih, kilogrami pa niso se vrnili.