Presnova v službi hujšanja

(Foto: Diana Anđelić)

Spodbudite svojo presnovo

Da, drži, lahko požrete sami sebe, pa ne mislimo zaradi živcev, pač pa s hitrejšo presnovo. Vse, kar potrebujete, je izbira pravih živil, ki bodo spodbudila vašo presnovo.

Živilo št. 1
ČILI

Teorija:
Kapsaicin, pekoča sestavina čili paprike, pospešuje bitje srca, presnovo in hujšanje.
Sklep:
Nedavna študija je dokazala, da so udeleženci neke raziskave, ki so uživali kavo in hrano, začinjeno s čilijem, vsak dan porabili kar 1000 kcal več. Torej začinite svoj dan.

Živilo št. 2
KAVA

Teorija:
Kofein pospešuje srčni utrip, zaradi česar porabimo več kalorij. Toda pozor, preveč kofeina lahko moti spanec in oteži shujševalno dieto.
Sklep:
Raziskava, ki so jo opravili v Kanadi, je pokazala, da so bile osebe, ki so dvanajst ur pred fitnes testom popile kavo, vzdržljivejše, poleg tega so med izvajanjem dejavnosti porabljale več kisika. Poraba kisika je neposredno povezana s hitrostjo presnove. Toda neka druga raziskava je pokazala, da se osebe, ki spijo manj kot šest ur na dan, bolj nagibajo k debelosti kot zaspanci, ki spijo po devet ur in več, zato bodite previdni pri količini.

Živilo št. 3
OVSENA KAŠA

Teorija:
Sestavljeni ogljikovi hidrati in vlaknine, ki so v ovsu, potem ko smo pojedli obrok, vzdržujejo nizko raven inzulina v krvi. Nenaden dvig in upad ravni inzulina v krvi daje telesu navodila za shranjevanje maščobe, kar zavira presnovo, zato telo porabi manj kalorij. Obrok, ki mu dodamo oves, se dlje zadržuje v želodcu in povzroča počasnejše izločanje inzulina kot, denimo, rezina belega kruha ali sladkane žitarice za zajtrk.
Sklep:
Ovseni kosmiči so idealna izbira za zajtrk, saj oves vsebuje topne vlaknine, ki nižajo raven holesterola v krvi in vzbujajo občutek sitosti. Če doslej niste bili med oboževalci ovsene kaše, se potrudite in jo vzljubite zdaj!

Živilo št. 4
NEMASTNO MESO

Teorija:
Telo porabi več energije za prebavo beljakovin kot za prebavo ogljikovih hidratov in maščobe.
Sklep:
Prehrana, bogata z beljakovinami, pomaga pri hujšanju, ker pri uživanju beljakovin hitreje dosežemo občutek sitosti. Beljakovine imajo tudi pomembno vlogo pri izgradnji in obnovi telesa, vendar nekateri strokovnjaki opozarjajo, da pretirano uživanje beljakovin lahko zmoti delovanje ledvic in povzroči pomanjkanje kalcija, s čimer se poveča tveganje za nastanek osteoporoze. Kot pri vsaki drugi hrani je tudi tu ključ v zmernosti.

Živilo št. 5

MASTNE RIBE

Teorija:
Ne samo, da so dobro znan vir beljakovin, mastne ribe so tudi bogat vir omega 3 maščobnih kislin, za katere domnevajo, da uravnavajo raven hormona leptina. Rezultati nedavne ameriške raziskave, ki so jo opravili na laboratorijskih miših, kažejo, da raven leptina neposredno vpliva na presnovo, saj določa, katere kalorije bo telo porabilo in katere shranilo kot maščobo. Neka druga raziskava, ki so jo opravili na ljudeh, je dokazala, da je bila dieta pri debelih ljudeh, ki so jim v prehrano dodajali mastne ribe, uspešnejša kot dieta brez mastnih rib.
Sklep:
Sprememba ravni leptina v krvi, ki jo povzroči uživanje mastnih rib, prispeva k hitrejšemu občutku sitosti. Znanstveniki so prepričani, da je to eden od razlogov, zakaj so nekateri ljudje suhi, drugi pa se nagibajo k debelosti. Če niste ljubitelj mastnih rib, priporočamo kapsule ribjega ali lanenega olja.

Članek se nadaljuje »