Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Hujšanje: Nakupovanje in priprava hrane

Pri hujšannju lahko solato pripravite z žlico olja in raznovrstnimi začimbami.
Pri hujšannju lahko solato pripravite z žlico olja in raznovrstnimi začimbami. (Foto: Shutterstock)

Ko se lotite hujšanja, je pomembno tudi, kako boste živila pripravili.

Solate

Solate lahko pripravite z žlico olja in raznovrstnimi začimbami. Česen in čebula sta seveda zaželena, brez težav lahko dodajate tudi raznovrstno zelenjavo. Če imate radi različne okuse, lahko za spremembo v solato nasujete tudi liste vrtnic ali travniškega cvetja.

Meso

Pri mesu morate vedno odstraniti vso vidno maščobo. Če jeste perutnino, odstranite tudi kožo. Meso pripravite z malo maščobe ali na žaru. Ko se odločate med piščancem in puranom, se raje večkrat odločite za purana.

Juhe

Zelo priročno je imeti pripravljeno zelenjavno juho iz zamrzovalnika. Ko pridete utrujeni iz službe, jo samo pogrejete in že imate pred sabo kakovosten obrok. Seveda je malo bolj zdravo, če si juho pripravite vsak dan sproti, ker pa ste se naučili načrtovati obroke in vnaprej predvideti nepričakovane dogodke, je lahko to dobra rešitev v sili.

Zelenjavno juho pripravite tako, da na čebuli in žlici maščobe prepražite izbrano zelenjavo (uporabite lahko vso zelenjavo razen stročnic in krompirja), jo zalijete z vodo, še malo pokuhate in po želji spasirate. Zelenjava naj ostane kljub kuhanju malce trda.


Mleko in mlečni izdelki

Uživate lahko polnomastne mlečne izdelke. Le pri skuti izberite lahko, posneto različico. Pokusite albuminsko skuto ali rikoto, ki je nežnejšega okusa in lažja za prebavo. Sadni jogurti so po svoji sestavi bolj podobni sladkarijam kot kakovostnemu obroku, saj vsebujejo zelo veliko sladkorja. Ste vedeli, da vsebuje sto gramov kruha v povprečju prav toliko maščobe kot polnomastni jogurt?

Etikete in njihove skrite informacije

Izogibajte se nezdravih sestavin, kot so hidrogenizirana maščoba ali delno hidrogenizirana maščoba, koruzni sirup, sladkor in umetna sladila. Ne pozabite, da vrstni red sestavin pove, koliko je določene stvari v izdelku. Sestavina, ki je je v izdelku največ, je napisana prva.

Ne prezrite vlaknin. To so neprebavljivi ogljikovi hidrati, ki uravnavajo prebavo, vežejo nase strupe iz črevesja, pospešijo gibanje črevesja, pomagajo pri uravnavanju pritiska in holesterola ter delujejo preventivno pri nastanku raka na črevesju. Več jih izdelek vsebuje, bolje je.

Oznaka brez sladkorja ne pomeni nujno tudi brez ogljikovih hidratov. Kadar izbirate med podobnimi izdelki s sladkorjem in brez njega, na primer pri jogurtih, tudi oznaka »brez dodanega sladkorja« ne pomeni, da živilo ne vsebuje ogljikovih hidratov (sladkorjev). Pomeni le, da v procesu pridelave in pakiranja ni bilo dodanega sladkorja, še vedno pa je lahko živilo sladko zaradi naravno vsebovanih sladkorjev. Izdelki, ki so sladkani s sladili, kot so aspartam, sorbitol, ksilitol in manitol, ne vsebujejo nujno nizke vrednosti ogljikovih hidratov ali kalorij.

Gram maščobe ima resda skoraj dvakrat več kalorij kot gram ogljikovih hidratov ali beljakovin, a če želite izgubiti telesno težo, izdelki z malo maščob morda niso za vas. Nemalokrat namreč vsebujejo dvojno količino sladkorjev v primerjavi z osnovnim izdelkom.

Količine

Kadar si hrane ne morete skuhati sami in morate jesti v restavracijah, je glavno pravilo, ki se ga je pri hujšanju smiselno držati, da pojeste polovično ali tretjinsko porcijo hrane in dvojno porcijo zelenjave. To je lahko dvojna solata ali pa solata in pečena zelenjava, če le ni premastna. Zelenjavnim juham se raje izogibajte, saj se v njih pogosto skrivajo maščobe.

Sladkarije

Če ste sladkosnedi, je smiselno v shujševalni jedilnik vnesti tudi kakšno sladkarijo. Dopoldanski čas je najprimernejši za majhne prekrške, saj obstaja velika verjetnost, da boste energijo porabili za dnevne aktivnosti. Za prvo malico lahko pojeste nekaj sladkega, na primer 20 gramov čokolade, tri kekse, dve kepici sladoleda …, vendar ne pozabite obroka uravnotežiti. Poleg sladkarij vedno pojejte kos sadja ali – če imate možnost – zelenjavo. Ne pozabite, zelenjavo lahko vedno jeste v neomejenih količinah!

Če se ukvarjate s športom, je najprimernejši čas za prekršek takoj po vadbi, energija se ne bo uskladiščila v maščobne zaloge, temveč v obliki glikogena v jetra in mišice.

Druga rešitev je, da si v trgovini s športno prehrano kupite beljakovinske ploščice, ki vam lahko zamenjajo malico. Namesto ploščic obstajajo tudi beljakovinski napitki. Večina dodatkov je narejena iz mlečnih beljakovin in niso škodljivi zdravju. Izberite tiste, ki vsebujejo največ beljakovin ter najmanj sladkorjev in maščob.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hujšanje

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.