Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Hormoni, ki upravljajo apetit

Na apetit vpliva kar nekaj vrst hormonov in če ste se naglo zredili, morda ni slabo, da preverite ravni hormonov ter poskrbite za njihovo vnovično normalno delovanje.
Na apetit vpliva kar nekaj vrst hormonov in če ste se naglo zredili, morda ni slabo, da preverite ravni hormonov ter poskrbite za njihovo vnovično normalno delovanje.

Na našo željo po hrani vpliva kar nekaj vrst hormonov in če ste se naglo zredili, morda ni slabo, da preverite ravni hormonov ter poskrbite za njihovo vnovično normalno delovanje. Če imate povišan inzulin, zmanjšajte vnos ogljikovih hidratov (OH), če pa je preveč leptina, povečajte omega-3 maščobne kisline. S prenašanjem sporočila od ene celice do druge hormoni močno vplivajo na vse, kar se nam dogaja – obnašanje, razpoloženje, seksualno željo, prav tako pa tudi večji apetit.

Inzulin – hormon za skladiščenje«

Pomaga telesu, da porabi glukozo in jo spremeni v energijo. Težave nastanejo pri kronično povišanih ravneh inzulina oziroma inzulinski odpornosti, presnovnem sindromu ter povečanem občutku lakote ter poželenju po hrani. V tem primeru zmanjšajte vnos OH in povečajte vnos beljakovin ter maščob. Pomembno se je izogibati zlasti fruktozi, ki jo povezujejo z debelostjo in inzulinsko odpornostjo.

Grelin – hormon lakote

Ta hormon se sprošča, ko je želodec prazen in se neha izločati po obroku. Odgovoren je za občutek lakote, saj stimulira center za apetit v možganih. Težava nastane, ko raven grelina po obroku ne upade, zaradi česar možgani ne dobijo signala, da je treba nehati jesti. V tem primeru se je potrebno izogibati preprostim OH, zlasti sladkorju in sladkanim pijačam, ki povečujejo občutek lakote brez širjenja želodčne stene. Dobro je jesti več beljakovin in vlaknin ter »voluminozne« hrane, ki bi pomagala pri ustvarjanju občutka sitosti.

Leptin – hormon sitosti

Leptin signalizira možganom, da so potrebe organizma zadovoljene in da je potrebno zmanjšati vnos hrane, kar preprečuje prenajedanje. Zaradi preveč leptina se lahko razvije odpornost, imenovana leptinska odpornost. Možgani takrat »preslišijo« signale sitosti, zaradi česar smo »lačni« tudi po obroku. Zato se je potrebno izogibati hrani, ki spodbuja vnetje in zagotoviti zadosten vnos omega-3 maščobnih kislin. Poskrbite za dovolj spanja, saj je prav neprespanost močno povezana s padcem ravni leptina.

Kortizol – hormon stresa

Kortizol proizvajajo nadledvične žleze kot odgovor telesa na nevarnost ali travmo, obenem pa lahko spodbudi željo po OH in nezdravih maščobah. Zaradi tega je ključno obvladovanje ravni stresa na različne načine, kot denimo z meditacijo, telovadbo in kakovostnim spanjem. Stres pomaga obvladati tudi uravnotežena prehrana, ki vsebuje veliko beljakovin, zdravih maščob, vlaknin ter zelene zelenjave.

Peptid YY (rYY) – hormon »nadzora«

To je nadzorni hormon v prebavnem traktu, ki zmanjšuje apetit. Inzulinska odpornost in kronično povišan sladkor v krvi znižujeta proizvodnjo rYY hormona, medtem ko obvladovanje ravni krvnega sladkorja in prehrana, ki temelji na beljakovinah in vlakninah, povečuje občutljivost na rYY in njegovo izločanje.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

apetit , hormoni

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.