Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

17 pravil za vitko linijo

Zdrava vitka postava je dosegljiva vsem, tudi vam.
Zdrava vitka postava je dosegljiva vsem, tudi vam. (Foto: Shutterstock)

Vitka postava ni dana le tistim z dobrimi geni, ki lahko pojedo, koliko in kar želijo, ne da bi se zredili, medtem ko se na večino kilogrami kar lepijo, če hrano samo pogledamo. Zdrava vitka postava je dosegljiva vsem, tudi vam.
Da bi vam pri tem čim bolj pomagali, smo za vas zbrali praktična in preprosta pravila dobrega prehranjevanja, s katerimi utegnete zmanjšati konfekcijsko številko brez pretiranega truda in odrekanja ter posledično hlepenja in občutka prikrajšanosti, kar je najpogostejši razlog, zakaj naša prizadevanja, da bi shujšali, pogosto neslavno propadejo. Prvo in najpomembnejše pravilo je, da v hrani uživate.

Kozarec vode pred obrokom

Če spijete kozarec vode pred obedom, boste spodbudili prebavo ter pomagali telesu, da porabi več kalorij. Poleg tega bo voda zapolnila želodec, zaradi česar boste pojedli malo manj.


Jajca za zajtrk

Ena od številnih dobrih lastnosti tega superživila je pomoč pri hujšanju oziroma nadzoru telesne teže. Če zajtrkujete jajca, boste v naslednjih 36 urah pojedli manj, kar bo podprlo vaše prizadevanje za izgubo odvečnih kilogramov, zlasti maščobe. Če jajc iz kakršnega koli razloga ne morete uživati, jih zamenjajte z drugim kakovostnim beljakovinskim živilom.

Kavica ali zeleni čaj

Kofein pospešuje presnovo ter spodbuja porabljanje maščobe. Seveda govorimo o črni kavi, ki je dobra za vaše zdravje, zato je nikar ne »popravljajte« z dodajanjem sladkorja, mleka in smetane. V manjši meri kofein vsebuje tudi zeleni čaj, toda v kombinaciji z obiljem antioksidantov katehinov enako odlično raztaplja odvečno maščobo. Učinkoviti so tudi izvlečki zelenega čaja.


Kokosovo olje

To je ena najbolj zdravih vrst maščobe za pripravo hrane. Vsebuje posebno obliko maščobe, imenovano srednjeverižni trigliceridi, ki se v telesu presnavljajo drugače od ostalih maščob. Te lahko pospešijo presnovo za porabo dodatnih 120 kalorij na dan in obrzdajo apetit, da pojeste kakih 250 kalorij manj dnevno.


Ne dodajajte sladkorja

Številna hrana vsebuje sladkor, zato je dodatno sladkanje eden najhujših sovražnikov hujšanja. Sladkor in tudi fruktozni sirup sta neposredno povezana z debelostjo kot tudi s sladkorno boleznijo, boleznimi srca in številnimi drugimi boleznimi. Vedno preverite deklaracije, saj se sladkor skriva v številnih živilih, na katere sploh ne bi pomislili.


Hrano dobro prežvečite

Naši možgani potrebujejo nekaj časa, da jih doseže signal o polnosti želodca oziroma sitosti. Zato številni strokovnjaki za prehrano in hujšanje priporočajo, da jemo, dokler nismo 70 odstotkov siti, ne pa dokler ne moremo več ničesar pojesti. Če boste počasneje in temeljiteje prežvečili vsak grižljaj, boste zagotovo pojedli manj kalorij.

Omejite rafinirane ogljikove hidrate

To so običajno živila iz bele moke in sladkorja, ki so jim odstranili prehransko najbogatejši del. Rafinirani ogljikovi hidrati naglo dvigujejo raven inzulina v krvi, zaradi česar si kmalu želite pojesti še več sladke hrane in začarni krog je sklenjen. Od ogljikovih hidratov izbirajte polnozrnata živila iz polnovredne moke.

Poskusite prehrano z manj ogljikovimi hidrati

Čeprav je to precej strog način prehrane, saj je izločanje kruha, testenin in drugega peciva za marsikoga precej težko, je cilj prisiliti telo, da začne energijo črpati iz maščobnih zalog. Tovrsten način prehrane vam bo pomagal shujšati bistveno bolj učinkovito od prehrane z manj maščobe, ob tem pa je zelo zdrav, zlasti za srce.


Uporabljajte manjše posode

Tisti, ki uporabljajo manjše posode za pripravo hrane in jedo z manjših krožnikov, tudi pojedo manj kalorij. Zanimiv pristop, ki se je izkazal za zelo uspešnega.

Jejte manj in štejte kalorije

Uživanje manjših količin hrane ter vedenje, koliko kalorij smo zaužili, je koristno iz očitnih razlogov. Odličen pripomoček je prehranski dnevnik, v katerega vpisujemo vse, kar pojemo, hrano tudi poslikamo, si zapisujemo občutke, beležimo napredek ...

Na dosegu roke

Če imate zdravo hrano vedno v bližini, vas bodo ob nenadnih »napadih« lakote manj verjetno premamili nezdravi grižljaji. Nekaj drobnih prigrizkov, ki so lahko dostopne in preproste za uživanje, kot so suho sadje, oreščki, narezan korenček, jogurt, jabolka ali kuhano jajce, imejte vedno na dosegu roke.

Dietne vlaknine

Čeprav še ni povsem znanstveno potrjeno, da prehranske vlaknine lahko pomagajo nadzorovati apetit in dolgoročno nadzorovati telesno težo, pa so vsekakor dokazano odlične za dobro prebavo in delovanje črevesja brez napenjanja ali zaprtja.

Začinjena hrana

Pekoča hrana, denimo rdeča paprika, vsebuje kapsaicin, snov, ki pomaga pospešiti presnovo in zmanjšati apetit. To nalogo dobro opravi večina ostrih in pekočih začimb.


Sveže sadje in zelenjava

Ta živila visoke prehranske vrednosti so večinoma nizko kalorična, vsebujejo pa celo vrsto vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki so ključni za dobro zdravje. Uživajte jih surove, sadje jejte in ne pijte, zelenjavo pa toplotno obdelajte čim krajši čas (najbolje na pari).

Kardio trening

Kardio vaje so izvrsten način za kurjenje kalorij in izboljšanje fizičnega in mentalnega zdravja. Kardio trening je ena najboljših metod za porabljanje odvečne maščobe okoli trebuha, ki je vodilni razlog za razvoj metabolnega sindroma.

Naspite se

Neprespanost in težave s spanjem so eden pomembnih dejavnikov, zaradi katerih se zredimo. Sedem ali osem ur kakovostnega spanca na noč je ob pravilni izbiri in pripravi hrane ter telesni aktivnosti tretji nosilni steber vitke linije.

Nehajte hujšati

Psihološki učinek dejstva, da ste na shujševalni dieti, spodkopava vaša prizadevanja, saj v podzavesti komaj čakate, da se bo »muka« slednjič končala, to pa neizogibno vodi v jo-jo efekt. Za vašo postavo je bistveno bolje, da začnete uživati v zdravi in raznovrstni prehrani, saj se vam takrat ni potrebno posebej obremenjevati s preštevanjem kalorij in ni nujno, da boste shujšali, toda če imate preveč kilogramov, se bodo sčasoma ti zagotovo poslovili.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hujšanje

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

23. 11. 2018 07:35:12
Tablete za hujšanje - http://tonzes.com/slimslo.htm Hotela sem samo povedati, da je Bureno ekstra! Shujšala sem 12 kg v slabih 2 mesecih, kilogrami pa niso se vrnili.
11. 05. 2019 07:59:31
Le eno pravilo je resnično - jej manj, telovadi več. Vse ostlao je le branje v prazno.