Makko ho raztezne vaje: 5 minut za vitalnost in energijo

1. Vaja za pljuča in debelo črevo
1. Vaja za pljuča in debelo črevo (Foto: Diana Anđelić)

Makko ho vaje, ki temeljijo na spoznanjih kitajske medicine, so posebne raztezne vaje. Zjutraj boste z njimi poskrbeli za vitalen in energičen začetek dneva, pred spanjem pa vam bodo pomagale odpraviti napetost, ki se nabere čez dan, premagati utrujenost in vas sprostiti za spanec. S šestimi preprostimi vajami boste telesu vračali ravnotežje in si krepili zdravje. Vaje pospešijo kroženje limfe in krvi ter povečajo gibljivost. Ker temeljijo na spoznanjih tradicionalne kitajske medicine, tudi pospešujejo pretočnost življenjske energije chi po glavnih meridianih v telesu. Vsaka vaja je namenjena enemu paru meridianov. Čeprav vam raztegi ne bodo vzeli več kot pet minut, z njimi ne boste vplivali le na gibljivost, temveč tudi na živčni sistem, prekrvavitev in skelet, s tem pa prispevali k vitalnosti in dobremu stanju vsega telesa.

Bolj kot gibljivost v vsakem položaju je pomembno, da ste pri vajah osredotočeni na dogajanje v telesu. Cilj vsake od šestih vaj je sprostiti napetost, ne pa naprezanje in bolečina. Zato tudi pri makko ho vajah, podobno kot pri qigongu, glavni poudarek ni na telesnem raztezanju, marveč na odpiranju in pretakanju življenjske energije chi. Nadvse pomembno je, da ste med opravljanjem vsake vaje mirni in pozorni na dihanje ter da opazujete svoje telo – spremljajte vse spremembe, do katerih prihaja (kje čutite največjo napetost, katera vaja vam gre najlažje od rok in katera najtežje …). Vaje boste opravljali s čedalje večjo lahkoto, raztegi bodo globlji, izboljšalo se bo tudi vaše počutje.


Kako izvajati raztege?

  • Najbolje je, da vaje opravljate vsako jutro in vsak večer: vzele vam bodo le dobrih pet minut časa.
  • Pred začetkom opravljanja vaj se sprostite ter nekajkrat počasi in globoko vdihnite in izdihnite.
  • Med izvajanjem vaj usmerite pozornost v točko dva prsta pod popkom.
  • Vsak razteg naredite skupaj s tremi dolgimi dihi in izdihi ter v pravilnem vrstnem redu. Zaporedje je pomembno zaradi odpiranja meridianov – ti se namreč navezujejo drug na drugega.
  • Vsak razteg začnite s počasnim vdihom v začetnem položaju, ob počasnem izdihu pa se spustite v razteg.
  • Med vsakim raztegu se poskušajte čim bolj sprostiti in nekaj časa zadržujte dih (takrat se energija najbolj prebija skozi meridian).
  • Nobene vaje ne opravljajte na silo, pač pa le do mere, ko vam je še udobno; ne pozabite, da ste zjutraj malce bolj togi in delajte vaje temu primerno.

Za dober začetek dneva

Makko ho vaje so odličen začetek dneva. Idealna je jutranja kombinacija s tibetanskimi vajami pomlajevanja (npr. pet ponovitev), saj tudi te odpirajo meridiane. Ker so nekoliko lažje, vas bodo primerno ogrele za vaje makko ho.

Odpravite napetost

Med vsako ponovitvijo raztega bodite pozorni na spremembe, predvsem pa na to, kateri razteg vam gre najlažje od rok in kateri najtežje. Če pri katerem od raztegov čutite večjo napetost, to utegne govoriti o tem, da so ti meridiani manj pretočni. Pretočnost življenjske energije lahko spodbudite s tem, da med izvajanjem vaje med izdihom ponavljate "izdihujem napetost" in vizualizirate, kako z izdihom napetost odhaja z mesta, kjer ste jo občutili (npr. iz roke).

Tehnika dihanja

Z vdihovanjem skozi nos in izdihovanjem skozi usta odstranimo napetost in se globlje sprostimo. Z vdihovanjem in izdihovanjem skozi nos v telesu ustvarimo več notranje toplote, s katero pomagamo odstranjevati strupe in premagovati utrujenost.
Članek se nadaljuje »


Galerija

1. Vaja za pljuča in debelo črevo Diana Anđelić

2. Vaja za trebuh in vranico Diana Anđelić

3. Vaja za srce in tanko črevo Diana Anđelić

4. Vaja za ledvice in mehur Diana Anđelić

5. Zaščitnik srca in trojni grelec Diana Anđelić

6. Ledvica in žolčnik Diana Anđelić