Nasveti za zdravo prebavo

(Foto: Diana Anđelić)

Stres vse prepogosto vpliva tudi na našo prebavo, ki je posledično ne deluje, kot je treba. Ponujamo vam nekaj nasvetov, s katerimi lahko pomirite tudi najbolj nemirno ali zbudite še tako zaspano prebavo.

  • Eden od temeljev zdrave prebave je tudi to, da si za prehranjevanje vzamete dovolj časa, hrano pa temeljito prežvečite.
  • Bodite redno telesno dejavni: kolesarite, tecite, plavajte, sprehajajte se v naravi.
  • Pijte dovolj tekočine, uživajte lahko hrano in poskrbite, da boste zaužili dovolj vitaminov, mineralnih snovi in mikroelementov.

Razdražljivo črevo

  • V primeru driske uživajte čim več pektina, topne vlaknine, ki jo je najti v sadju in zelenjavi: Veliko pektina vsebujejo neolupljena jabolka (posezite po ekološko pridelanih), surov korenček, riž in banane.
  • Proti driski so učinkovite tudi borovnice, ki poleg pektina vsebujejo antocianozide, ki delujejo antibiotično.
  •  Za dobro zdravje prebavil v prehrani ne smejo manjkati probiotiki. Največ jih vsebujejo posebni pripravki, manjše količine pa je najti tudi v nekaterih jogurtih.

Zaspana prebava

  • Ananas vsebuje bromelain, encim, ki pomaga presnavljati beljakovine in izboljšati prebavo. Če imate preveč želodčne kisline, ananas po vsej verjetnosti ne bo pomagal.
  • Pesa vsebuje betain, ki tudi spodbuja prebavne sokove.
  • Nekaj žlic lanenega semena nasujte v jogurt in ga pojejte za zajtrk.
  • Redno gibanje pomaga izboljšati prebavo in nas obenem umirja. Dovolj je že pol ure hoje, teka ali plesa na dan – vsaj trikrat na teden.
  • Papain, prebavni encim, ki se skriva v papaji, je zelo podoben človeškemu prebavnemu encimu pepsinu, zato je uživanje papaje še posebno priporočljivo za pospeševanje prebave. Papaja vsebuje še druge encime, ki razgrajujejo mlečne beljakovine in pomagajo pri prebavljanju škrobov.

Preveč kisline?

Če imate preveč želodčne kisline, se izogibajte uživanju hrane, ki spodbuja izločanje kisline: mastnim živilom, kavi, čokoladi in ostrim začimbam.

Zelišča

Koprc, origano in janež lahko uporabite tudi kot dodatek k solati. Še posebno primerna so za vse, ki imajo težave z napenjanjem in plini. Ta zelišča namreč zavirajo razraščanje nekaterih bakterij, ki vplivajo na nastajanje plinov v prebavilih.

Konopljino olje zaradi visoke vsebnosti gamalinolenske kisline (GLA), ki sodi med esencialne maščobne kisline, blagodejno deluje na želodec in prebavo nasploh. GLA pomaga uravnavati presnovo, lajša pa tudi težave pri želodčni razjedi.
Članek se nadaljuje »


Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Sonja Kapun

Sonja Kapun dr. med. spec. interne medicine

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki