Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Kako lahko preprečimo prehlad


(stran 2 od 2)



Uživajte antioksidante in zdrave maščobe

  • Antioksidanti ščitijo telesna tkiva pred stresom in vnetjem ter krepijo telesno odpornost.
  • Omega 3 maščobne kisline spodbujajo pretok krvi in nastajanje protivnetnih snovi, kar krepi imunsko sposobnost.
  • ŠIzbirajte obroke, ki vsebujejoveliko beljakovin (pusto meso, ribe, fižol), in sicer v kombinaciji s polnozrnatimi živili in zelenjavo, bogato z antioksidanti.
  • Živila, ki spodbujajo imunski sistem:česen,brokoli,ostrige,paradižnik,jogurt,špinača,pomaranče,zeleni čaj,živila, bogata z beta karotenom in cinkom.
  • Uživajte prijazne bakterije: nemška raziskava je pokazala, da so pri zdravih ljudeh, ki vsaj tri mesece vsakodnevno uživajo probiotike, prehladna obolenja dva dni krajša, poleg tega imajo manj simptomov, kot so kihanje, kašljanje in glavoboli.
  • V prehrano vključite ginseng: kanadski znanstveniki so leta 2005 ugotovili, da vsakodnevno uživanje ginsenga omeji in skrajša čas številnih simptomov prehlada, lahko pa ga tudi prepreči.
  • Pomnite: mastna hrana, rafinirani ogljikovi hidrati, preskakovanje obrokov, uživanje velikih količin kofeina, kajenje in alkohol lahko povečajo dovzetnost za okužbe.

Veliko tekočine na dan, odžene prehlad stran!

Zaradi ogrevanja je zrak v prostoru bolj suh, kar še hitreje pripelje do dehidracije. Voda je vedno dobra izbira, lahko pa si privoščite tudi topel zeliščni čaj z medom, ki bo pomagal pri bolečem grlu, ali pa zeleni in črni čaj, ki vsebujeta obilo antioksidantov. Čaj iz materine dušice razkužuje dihalne poti. Med obroki ga pijte dva- do trikrat na dan. Omejite uživanje kofeinskih napitkov in se izogibajte alkoholu.

Telovadba krepi tudi imunski sistem

Raziskave znanstvenikov iz Severne Karoline so pokazale, da zmerna vadba (hoja, aerobika), ki naj traja vsaj pol ure na dan, krepi imunski sistem. Ljudje, ki redno telovadijo, tudi zbolijo, vendar se pri njih pokaže manj simptomov, poleg tega pa hitreje okrevajo. Če imate rahel prehlad, zato ne opustite vadbe, kajti zmerna vadba bo le pripomogla k hitrejšemu okrevanju.

Uporabljajte razpršilo za nos in parno kopel

S fiziološko slano raztopino vsakodnevno čistite nosno sluznico in tako preprečite, da bi se bakterije in virusi zadrževali v dihalih. Vsaj enkrat na teden si privoščite parno kopel: z obrazom se nagnite nad posodo z vročo vodo in si glavo pokrijte brisačo. Vodi lahko dodate eterično olje (evkaliptovo olje, olje čajevca, olje limonove materine dušice) ali pest suhih kamilic. Med vdihavanjem globoko dihajte skozi nos in usta.


Zdravilna finska skrivnost

V savni se ne boste le otresli stresa in s tem krepili organizma – savnanje je po naporu primerljivo s telesno dejavnostjo, saj se pospeši ritem srca in sproži presnovne reakcije. Z vročino v savni boste pospešili naravni proces zdravljenja, saj pri povišani telesni temperaturi telo začne proizvajati bele krvničke in protitelesa. Finci si že stoletja na ta način grejejo premraženo telo in z rednim savnanjem skrbijo za zdravo življenje.

Blagodejna moč masaže

Dobro počutje, ki ga prinaša masaža, poskrbi za telesno in duševno sprostitev. Masaža pospešuje sproščanje živčnih prenašalcev, ki zmanjšujejo bolečino, zniža pa se tudi raven stresnih hormonov. Vzemite pa si tudi čas za nežnosti. Raziskave, opravljene na ameriških klinikah, so  namreč dokazale, da ljudje, ki se razumejo in si izkazujejo nežnost, veliko redkeje obolevajo.

Preženite stres in se mu nasmejte

Izogibajte se vsem oblikam stresa. Živite in delajte v prijetnem, prijaznem okolju. Vsakodnevno se družite z ljudmi, ki vas razveseljujejo, pozabite na obremenitve ter si vzemite čas za sprostitev in smeh. Raziskavi Evropskega centra za imunoterapijo v Obertalu sta dokazali, da smeh in dobro razpoloženje igrata pomembno vlogo pri krepitvi imunskega sistema. Po sproščenem smehu se namreč število imunskih telesc v krvi poveča.

Dovolj spanja

Spanje uravnava hormon kortizol, ki spodbudi celice, da krepijo imunski sistem. Vsaj sedem urni spanec je torej eden od pomemben načinov, kako preprečiti prehlad. Ko zaznate prve znake slabšega počutja, si privoščite počitek, s čimer bo organizem prihranil več energije in jo uporabil za boj z virusi. Počivajte na toplem, najbolje pod odejo. Poskrbite tudi, da bodo vaše noge vedno tople.






Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd