Kanadski virtuoz Robert Haig Coxon o zdravilni glasbi

Ekskluzivni intervju

Slovenijo je septembra obiskal skladatelj in izvajalec tako imenovane novodobne glasbe, s katero spreminja življenja tisočim ljudem po svetu. Kandačan Robert Haig Coxon že več kot trideset let ustvarja melodije, ki lahko v ljudeh sprožijo proces zdravljenja ter jim omogočijo, da odkrijejo svoje poslanstvo in se zavedo, da so sami ustvarjalci svojega življenja. Glasba, pravi Robert Haig Coxon, je lahko močan katalizator zdravljenja; ustvari lahko popolne razmere za zdravljenje in nas poveže z našim bistvom, tako da lahko delujemo v harmoniji z njim.

Kako ste začeli ustvarjati novodobno glasbo? Kaj vas je, če lahko tako rečemo, s klasične glasbene poti popeljalo na duhovno ustvarjalno pot?
Mnogi me opredeljuje kot novodobnega ustvarjalca, vendar na svoje ustvarjanje ne gledam tako. Pišem glasbo, ki ljudem pomaga vračati zdravje in jim duhovno rasti … Rojen sem bil za to, da z glasbo pomagam vsem, predvsem pri tem, da se naučijo ljubiti same sebe. Ko ljubiš sebe, postaneš mojster vsega, kar počneš. Ker sem igral več klaviatur hkrati, kar je bilo pogosto akrobatsko delo, sem začel doživljati neznanske bolečine v hrbtu, tako da skorajda nisem mogel več igrati. Poskušal sem si pomagati z različnimi metodami; pritegnil me je tudi tečaj, ki je obljubljal, da se bom naučil, kako se sprostiti. Na tem tečaju, ki mi je dejansko pomagal, so za sproščanje uporabljali tudi glasbo. Tako sem prišel na zamisel, da bi napisal glasbo, ki bo ljudem pomagala do sprostitve.

Napisal sem svojo prvi album Cristal Silence I. To je bilo pred kakimi tridesetimi leti. Zaradi pravega namena pri ustvarjanju tega albuma se je zgodilo to, da je ljudem pomagal doseči veliko več kot zgolj sproščenost, saj seže do korenin napetosti, do vzroka, to pa so energetske blokade. To so mi povedali terapevti, ki so album uporabljali med svojimi terapijami. Ker je bil tako uspešen, sem se odločil napisati novo glasbo. Najprej sem pisal le za dve električni klaviaturi, zdaj pa pišem glasbo za orkester in zbor. To je glasbena pot. Kar pa zadeva duhovnost – moja babica mi je predajala znanje o tem, ko sem bil še majhen deček. Toda šele po zaslugi omenjenega tečaja sem združil glasbo in duhovnost. Sicer pa vsak album odraža moj duhovni razvoj oziroma razvoj zavesti vsakega človeka.

Kako glasba vpliva na nas?
Glasba je naravni del vsakogar od nas, je vez med umetnostjo in matematiko. V osnovi gre za čisto matematiko, vendar pa je glasba veliko več kot to. Glasba je zvok vesolja. Vesolje vedno teži k harmoniji, čeprav se nam na prvi pogled morda ne zdi tako. Glasbe ne poslušamo le z ušesi, marveč z vsako celico v telesu. Povezuje nas z našim bistvom, da lahko znova delujemo v harmoniji.

Če poslušamo pomirjujočo glasbo, nas sprosti, kajti naše telo želi biti v harmoniji z njo. Deluje na več ravneh. Pomaga nam do boljšega počutja in zdravja, spremeni naše razmišljanje … Lahko nam odpre vrata do višje ravni zavesti, nas poveže z našim bistvom … Ljudje me pogosto vprašajo, koliko časa traja, preden glasba začne delovati zdravilno? To se lahko zgodi v trenutku, vendar je odvisno od vsakega posameznika. Glasba je lahko le katalizator, omogoči lahko popolne razmere za zdravljenje. Vsak človek ima svojo pot; moja glasba ne more spremeniti njegove poti. Zato nekaterim pomaga, drugim ne.

Ko gre za vpliv glasbe, je pomembno, kakšen namen nosi v sebi, ste omenili. Kako pa pride glasba iz vas – jo slišite v sebi, se kanalizira skozi vas?
Da, pomemben je zaveden in tudi nezaveden namen. Glasba, ki pride čezme in ki jo ustvarim, je vselej odvisna mojega namena. Glasba ves čas igra v moji glavi, kot nekakšna spremljava v ozadju. Beethoven je nekoč rekel: "Bog govori vsem, meni pa kriči." Tako se tudi sam pogosto počutim (smeh), kajti glasba nenehno prihaja vame, se kanalizira skozme.

Kako poteka vaše ustvarjanje naprej, ko že imate namen?
Ko sem si zamislil, da bi napisal tango, je bil moj namen ustvariti eno od najboljših skladb tanga. S tem namenom sem se odpravil spat, in ko sem se zbudil, se ni zgodilo nič (smeh). Običajno najprej skladam za koncertni klavir in šele nato za druge inštrumente. Pri skladanju si vedno zapišem tudi dele, ki bi jih na začetku zavrnil. Ta del se vedno popolnoma ujema z delom, ki bi ga sicer želel napisati. Tango je sinonim za strast, predstavlja moško in žensko energijo – v odnosu ali v nas samih. In ta energija je morala priti skozme.
Članek se nadaljuje »


Galerija
Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki