Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Samopomoč pri težavah v menopavzi

(Foto: Jupiterimages)

Trdne in stabilne tudi v meni

Menopavza pogosto prinese raznovrstne telesne in duševne težave Med duševne spadajo nihanje razpoloženja, jokavost, preobčutljivost, razdražljivost, živčnost, nespečnost, težave s spominom in tudi obdobja depresivnosti. Zveni strašno, vendar se vam ni treba vdati v usodo in preprosto čakati, da vse to mine –učinkovito si lahko pomagate tudi same, predvsem z ustrezno prehrano, ki dela čudeže.
  • V meni je ustrezna prehrana izrednega pomena: biti mora bogata z minerali, ki ugodno vpliva na hormone. Telo potrebuje predvsem dovolj velike količine magnezija in bora, ki ju vsebujejo slive, rozine, soja, oreški, semena, zelena zelenjava, alge, avokado, banane in borovnice.
  • Več kot pol žensk v meni muči nihanje razpoloženja – prešeren smeh in veselje nenadoma preideta v solze in žalost, v skrajnih primerih pa lahko nastopijo celo depresija, bipolarna motnja in anksioznost. Razmisliti velja o spremembi življenjskega sloga, kar pomeni manj stresa, več spanja in hranljivo prehrano. Poskrbite, da raven glukoze v krvi ne bo preveč nihala, saj to neposredno vpliva na spremembe razpoloženja. Pomagajte si z minerali, kot so krom, magnezij in cink, ter z vitamini C, B6 in B3 (niacin).
  • Nekatere ženske izkušajo težave s spominom in z zbranostjo. Ključno je, da se znate umiriti, kar dosežete z jogo ali meditacijo, pomembna pa je tudi ustrezna prehrana. Maščobne kisline omega 3 dokazano izboljšujejo delovanje možganov. Koristni so tudi antioksidanti iz sadja (borovnice delajo čudeže) in zelenjave, vitamini skupine B (oreški in semena), vitamin E ter pripravki iz ginka in ginsenga. Lotite se tudi iger in križank, s katerimi boste urili možgane in jih ohranjali v pogonu. Spomin še posebno krepita sudoku in seveda – igra spomin.
  • Razdražljivost in jokavost boste omilili s hrano, bogato s pantotensko kislino (vitamin B5) in s paraamino-benzojsko kislino. Pantenonsko kislino vsebujejo vsa mesna in rastlinska živila, najlažje dosegljiva pa je v polnozrnatem kruhu, oreških, kostanju in sušenem sadju. Paraamino-benzojsko kislino boste dobili z uživanjem jeter, pivskega kvasa, ledvic, melase, gob in polnozrnatih izdelkov.
  • Pri nespečnosti pomaga telesna vadba, lahko pa poskusite tudi z vsakodnevno meditacijo, jogo, aromaterapijo in masažo.
  • Veliko žensk toži nad pomanjkanjem energije in utrujenostjo. Vzrok lahko tiči v pomanjkanju biotina, ki ga vsebujeta pivski in navadni kvas, a tudi cvetača, losos, stročnice, korenje, jajčni rumenjak, sardele, zelenjava in gobe. Vsebnost te snovi se zmanjša s kuhanjem in shranjevanjem, zato je priporočljivo uživati obilo sveže hrane. Energijo dovajajo tudi fige, dateljni in mandeljni.
  • Ena od metod, ki lajša tudi duševne težave v menopavzi, je magnetna terapija, ki pomaga vzpostavljati hormonsko ravnovesje v telesu.
  • Med alternativnimi metodami zdravljenja izstopa akupunktura, ki pomaga pri tako rekoč vseh tegobah v menopavzi, saj uravnava hormonsko neravnovesje.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

mena , menopavza , samopomoč

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.