Samopomoč pri težavah v menopavzi

(Foto: Jupiterimages)

Trdne in stabilne tudi v meni

Menopavza pogosto prinese raznovrstne telesne in duševne težave Med duševne spadajo nihanje razpoloženja, jokavost, preobčutljivost, razdražljivost, živčnost, nespečnost, težave s spominom in tudi obdobja depresivnosti. Zveni strašno, vendar se vam ni treba vdati v usodo in preprosto čakati, da vse to mine –učinkovito si lahko pomagate tudi same, predvsem z ustrezno prehrano, ki dela čudeže.

  • V meni je ustrezna prehrana izrednega pomena: biti mora bogata z minerali, ki ugodno vpliva na hormone. Telo potrebuje predvsem dovolj velike količine magnezija in bora, ki ju vsebujejo slive, rozine, soja, oreški, semena, zelena zelenjava, alge, avokado, banane in borovnice.
  • Več kot pol žensk v meni muči nihanje razpoloženja – prešeren smeh in veselje nenadoma preideta v solze in žalost, v skrajnih primerih pa lahko nastopijo celo depresija, bipolarna motnja in anksioznost. Razmisliti velja o spremembi življenjskega sloga, kar pomeni manj stresa, več spanja in hranljivo prehrano. Poskrbite, da raven glukoze v krvi ne bo preveč nihala, saj to neposredno vpliva na spremembe razpoloženja. Pomagajte si z minerali, kot so krom, magnezij in cink, ter z vitamini C, B6 in B3 (niacin).
  • Nekatere ženske izkušajo težave s spominom in z zbranostjo. Ključno je, da se znate umiriti, kar dosežete z jogo ali meditacijo, pomembna pa je tudi ustrezna prehrana. Maščobne kisline omega 3 dokazano izboljšujejo delovanje možganov. Koristni so tudi antioksidanti iz sadja (borovnice delajo čudeže) in zelenjave, vitamini skupine B (oreški in semena), vitamin E ter pripravki iz ginka in ginsenga. Lotite se tudi iger in križank, s katerimi boste urili možgane in jih ohranjali v pogonu. Spomin še posebno krepita sudoku in seveda – igra spomin.
  • Razdražljivost in jokavost boste omilili s hrano, bogato s pantotensko kislino (vitamin B5) in s paraamino-benzojsko kislino. Pantenonsko kislino vsebujejo vsa mesna in rastlinska živila, najlažje dosegljiva pa je v polnozrnatem kruhu, oreških, kostanju in sušenem sadju. Paraamino-benzojsko kislino boste dobili z uživanjem jeter, pivskega kvasa, ledvic, melase, gob in polnozrnatih izdelkov.
  • Pri nespečnosti pomaga telesna vadba, lahko pa poskusite tudi z vsakodnevno meditacijo, jogo, aromaterapijo in masažo.
  • Veliko žensk toži nad pomanjkanjem energije in utrujenostjo. Vzrok lahko tiči v pomanjkanju biotina, ki ga vsebujeta pivski in navadni kvas, a tudi cvetača, losos, stročnice, korenje, jajčni rumenjak, sardele, zelenjava in gobe. Vsebnost te snovi se zmanjša s kuhanjem in shranjevanjem, zato je priporočljivo uživati obilo sveže hrane. Energijo dovajajo tudi fige, dateljni in mandeljni.
  • Ena od metod, ki lajša tudi duševne težave v menopavzi, je magnetna terapija, ki pomaga vzpostavljati hormonsko ravnovesje v telesu.
  • Med alternativnimi metodami zdravljenja izstopa akupunktura, ki pomaga pri tako rekoč vseh tegobah v menopavzi, saj uravnava hormonsko neravnovesje.

Zarja Đotišini

Zarja Đotišini indijska astrologija

Lara Pezdir Podbregar

Lara Pezdir Podbregar mag.farm. P3 Professional licenciran svetovalec

Postavi vprašanje

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki