18 nasvetov, ki odpravijo želodčne težave

(Foto: Diana Anđelić)

Bolečine v zgornjem delu trebuha ali spodnjem delu prsnega koša, ki so jim lahko pridruženi tudi napihnjenost, pekoč občutek v žlički, slabost, občutek "teže" po obroku, spahovanje ali zgaga, so pogoste želodčne težave, ki jih strokovno imenujemo dispepsija. Preberite, kako jih lahko lajšamo in kako jih odpravimo sami. 

  • Ne jejte prehitro. Vzemite si čas in hrano temeljito prežvečite, saj boste tako pogoltnili manj zraka, želodcu pa se ne bo treba hitro prilagoditi velikim količinam hrane. Ne mešajte velikega števila živil, hrana naj tudi ne bo prevroča ali premalo toplotno obdelana.
  • Želodca nikoli ne napolnite. Ko vstanete od mize, morate imeti občutek, da bi lahko pojedli še več.
  • Večerjajte pičlo in najmanj dve do tri ure pred spanjem.
  • Ne jejte, kadar ste zaskrbljeni, utrujeni ali slabovoljni, kajti negativna čustva zavirajo nastajanje prebavnih sokov.
  • Pijete lahko pol ure pred obrokom in eno uro po njem. Ob obroku smete piti le mleko, sirotko ali zelenjavno juho.
  • Izogibajte se alkoholu, kavi, črnemu čaju in gaziranim pijačam. Kadar vas zaboli, se odrecite še gorčici, kisu, vloženi zelenjavi, krompirju in mesu. Jejte čim več sočne hrane in čim manj suhe. Prepovedane so tudi hladne pijače.
  • Preverite, ali je morda vzrok za dispepsijo slabo prenašanje mlečnega sladkorja.
  • Dispepsijo lahko povzročijo celo duševne in telesne preobremenitve ter prevelika telesna teža.
  • Redna telesna dejavnost preprečuje pojav številnih bolezni – tudi dispepsije.

Kaj storiti, ko zaboli?

Če vaše težave nimajo organskega vzroka (npr. okužba z bakterijo, ranice na sluznici dvanajstnika ali želodca), si lahko pomagate s prehrano. Ob dalj trajajočih težavah se posvetujte z zdravnikom, ki vam bo svetoval primerne diagnostične postopke in predpisal zdravljenje.

  • Kaj jesti? Predvsem sadje, saj odplakne ostanke neprebavljene hrane. Najučinkovitejša je limona, posezite pa tudi po grozdju, grenivki, ananasu, pomarančah, jabolkih in hruškah. Iz sadja lahko iztisnete sok in ga zmešate z medom.
  • Pripravite si metin, kamilični ali janežev čaj z medom in limono.
  • Grizljajte korenje, kosite rahlo dušeno zelenjavo, privoščite si lahko tudi sirotko, jogurt in skuto.
  • Hrano začinjajte z ingverjem, koriandrom, kurkumo, kumino, poprom ali rožmarinom.

Recepti, ki lajšajo občutek napetosti v želodcu:
  • sok granatnega jabolka + malce kamene soli in popra
  • sirotka + malce soli in praženih semen kumine
  • sok četrtine limete + skodelica tople vode + pol žličke sode bikarbone
  • svež ananasov sok + ščepec ingverja + ščepec popra + pol žličke sladkorja

Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Vsi Viva strokovnjaki