Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako si lahko pomagamo pri težavah v menopavzi

Zdravilne rastline, ki prispevajo k lajšanju težav v menopavzi, so žajbelj, rman, bela omela, melisa, islandski lišaj, navadna plahtica, baldrijan, konoplja, soja, ginseng, šentjanževka, lan in črna detelja.
Zdravilne rastline, ki prispevajo k lajšanju težav v menopavzi, so žajbelj, rman, bela omela, melisa, islandski lišaj, navadna plahtica, baldrijan, konoplja, soja, ginseng, šentjanževka, lan in črna detelja. (Foto: Shutterstock)

Menopavza se najpogosteje začne okrog 44. leta starosti in lahko traja od pet do deset let. V tem obdobju ženske v večji ali manjši meri pestijo različne duševne in telesne težave. Med zgodnje simptome menopavze uvrščamo poleg motenj menstrualnega ciklusa tudi vročinske oblive, nočno znojenje in razbijanje srca. Teh težav pa ženskam ni treba trpeti. Poleg hormonskega nadomestnega zdravljenja si lahko pomagajo tudi same. K izboljšanju pomembno prispeva prilagoditev življenjskega sloga, na voljo so tudi rastlinski in mineralni pripravki, v zadnjem času pa so na trgu tudi mehanski pripomočki.
  • Poskrbite za uravnoteženo prehrano z veliko sadja in zelenjave. Omejite vnos maščob in sladkorja ter opustite kajenje. Prehrana naj bo bogata s kalcijem in magnezijem, ki ju lahko uživate tudi v obliki prehranskih dopolnil.
  • Ukvarjanje s telesno vadbo prispeva k lažjemu prenašanju vseh telesnih sprememb ter pripomore k boljšemu počutju, poleg tega pa uravnava znojenje. Sproščajte se ob pomoči joge in meditacije, hodite na sprehode in poskrbite za dovolj počitka.
  • Izogibajte se uživanju alkohola, kave in drugih vročih pijač ter začinjenih jedi, saj stanje le še poslabšajo.
  • Sončite se, saj boste tako telesu zagotovili vitamin D, ki je za zdravje kosti enako pomemben kot kalcij, saj brez tega vitamina telo ne more vsrkati kalcija. Najti ga je v različnih živilih in dodatkih, pomemben vir pa je tudi sonce. Dovolj je že 10 do 15 minut izpostavljenosti na dan.
  • V vročem in vlažnem vremenu se čim večkrat ohladite s hladno prho, nosite lahka oblačila in poskrbite, da vam bo v njih čimbolj udobno.
  • Zdravilne rastline, ki prispevajo k lajšanju težav v menopavzi, so žajbelj, rman, bela omela, melisa, islandski lišaj, navadna plahtica, baldrijan, konoplja, soja, ginseng, šentjanževka, lan in črna detelja.
  • V lekarnah so na voljo rastlinski pripravki s fitoestrogeni, ki blažijo težave, kot so vročinski oblivi, nočno znojenje, motnje spanja in razpoloženja, glavobol, utrujenost, zmanjšan libido, suha nožnica in vrtoglavica. Priporočljivo je, da nehormonske naravne pripravke kupujete v lekarnah, s farmacevtom pa se posvetujete o njihovi pravilni uporabi. Ne pozabite, da utegnejo imeti tudi ti pripravki in prehranski dodatki neželene učinke – lahko so v interakciji z zdravili, ki jih jemljete, kar utegne okrepiti ali oslabiti učinek zdravila ali pripeljati do drugih težav.
  • Pomoč magnetne terapije: pomoč pri lajšanju in odpravljanju simptomov menopavze v zadnjem času obljublja tudi majhna magnetna naprava, ki s svojim delovanjem vzpostavlja porušeno hormonsko ravnovesje.
  • Uživajte zdrobljeno laneno seme in ga vnašajte v prehrano. Zdravilen je tudi žajbelj, ki je učinkovit v obliki izvlečka iz listov. V boju proti nočnemu znojenju in depresiji naj bi pomagala tudi starodavna rastlina konopljika.

*Fitoestrogeni so snovi, ki imajo podobne lastnosti kot ženski spolni hormon estrogen. Vsebujejo jih soja, črna detelja, ginseng, dongquai, grozdnata svetilka, olje iz semen svetlina in laneno seme.




Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

mena , menopavza , klimakterij , samopomoč , zdravilna zelišča , fitoestrogeni , koristni nasveti

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.