Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Naše telo po indijsko - Vata, pita in kapha


(stran 2 od 3)


S stališča ajurvede je za zdravje nujno, da glede na tip telesa uskladimo pet vidikov življenja: prehrano, telesno dejavnost, vsakdanji red, umsko dejavnost in okolje. Če tega ne storimo, se poruši ravnotežje med došami in nastopi bolezen. V tabeli so temeljne značilnosti doš:


Vata Pita Kapha
Prehrana slab in spremenljiv tek; večkrat na dan pojé po malo lahke hrane več surovega in sladkega; hitra prebava; pogosto mora piti počasna prebava; pekoče, grenko; jé manjkrat po več hrane; nerad pije
Telesna dejavnost manj gibanja; včasih je zmožen naporov, a se tudi močno izčrpa več gibanja, a brez dolgih naporov; eksplozivni športi  veliko gibanja; vztrajnostni športi; prenese napor
Življenjski red ustaljeno delo; malo seljenja; redna prehrana; ima nemiren spanec, zato potrebuje nočni mir pestrost; dinamičnost; ne prenese brezdelja; dobro spi; potrebuje večjo materialno preskrbljenost stanovitno delo; veliko spanja;zaradi nagibanja k lenobi potrebuje gibanje in dinamičnost
Umska dejavnost vaje za spomin; asociacije; krajša meditacija reševanje problemov; intenzivna koncentracija dolgo, poglobljeno razmišljanje; meditacija
Okolje zračno, sveže, tiho, toplo  hladno, svetlo, pestro temno, mrzlo, suho, mirno


Zdravje in počutje lahko izboljšate zelo preprosto - ugotovite razmerje doš v telesu in jim prilagodite pet vidikov iz tabele. Če ste izrazit tip vata, jejte večkrat na dan manjše obroke, in to vsakič, ko začutite lakoto. Ne lotevajte se tenisa ali dolgih voženj s kolesom, ampak se raje odločite za masažo, sprehode po gozdu in vadbo joge. Poskrbite za tiho, sveže okolje in dovolj nočnega počitka, da ne boste čez dan razdražljivi in neučinkoviti. Pred spanjem berite ali se umirite s krajšo meditacijo.

Mešani tipi (denimo kapha-pita) so bolj prilagodljivi, vendar morajo ugotoviti, katera doša prevladuje na posameznem področju. Lahko imajo kapha prebavo, pita razmišljanje, telesno zgradbo pa nekje vmes. Ustreza jim manj večjih obrokov in med njimi nič, saj je za prebavo tipov kapha zelo slabo, če kmalu po obilnem obroku še kaj prigriznejo ali veliko spijejo. Tip kapha-pita potrebuje težavne naloge, ki zahtevajo veliko koncentracije, a jih je mogoče hitro rešiti. Ustrezajo mu dokaj naporne telesne vaje, ki zahtevajo nekaj eksplozivnosti in vzdržljivosti: večina iger z žogo, tek na srednje proge, smučanje ...

Vsaka kombinacija je povezana z določenimi posebnostmi, čisti tipi in enakomerna razporeditev doš so redkost. Ne glede na to, kateremu tipu pripadate, pa je najpomembnejše, da prisluhnete telesu - sámo vam bo povedalo, kaj mu ustreza in kaj ne. Če imate po kuhanem zelju napihnjen trebuh in prebavne motnje, se mu izogibajte; če vas sadni obroki napolnijo z energijo, jih uživajte pogosteje. Po slaščicah vas boli glava, po mlečnih izdelkih ne morete razmišljati ... to so sporočila telesa, da ga ne silite s hrano, ki mu ne ustreza.

Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd