Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Hrbtenica - steber življenja


(stran 2 od 2)


ČI KUNG VAJE

Vaje za hrbtenico je treba izvajati počasi, tako da lahko sledimo pretoku energije in preprečimo možnost poškodb.

Želvin vrat
Želvin vrat lahko izvajate sede ali stoje. To je vaja, pri kateri počasi, elegantno in močno iztegnete vrat, podobno kot želva. Pri izdihu povlečete brado proti vratu in rahlo navzdol (slika a), pri vdihu pa jo čvrsto potisnete navzven (b) in navzgor (c). Gib naj poteka tekoče. Občutite premikanje vratnih vretenc. Takšno gibanje sprosti hrbtenico in razrahlja medvretenčne ploščice na območju vratu. Vajo ponovite trikrat (slika).

Žerjavov vrat
Tudi žerjavov vrat je vaja, ki jo lahko izvajate sede ali stoje. Gibi so podobni kot pri želvinem vratu, vendar jih izvajate v nasprotni smeri. Hrbtenica je poravnana, brada je povlečena navznoter, proti vratu (slika a). Pri izdihu potisnete brado naprej in navzven (slika b), pri vdihu pa navzdol (c), navznoter in navzgor (d), dokler ne naredite krožnega giba, ki ga ponovite še dvakrat.

Sviloprejka
Vajo izvajate sede. Hrbtenica je poravnana. Namen vaje je ustvariti valovanje hrbtenice, kot to počne sviloprejka. Začnite s počasnim vodoravnim pozibavanjem križnice v levo in desno (slika a), postopoma pozibavanje dvigujte na ledveni predel hrbtenice, nato še na prsni in vratni predel. Ko pridete do glave, se začnite pozibavati nazaj in navzdol proti križnici. Vajo ponovite od tri- do šest-krat. Tako boste sprostili in razgibali vretenca, ki so običajnem gibanju pogosto zanemarjena (slika).

Jahanje bivola
Podoben gib hrbtenice lahko izvajate s pozibavanjem hrbtenice v smeri naprej in nazaj, v poljubne smeri, kot da bi jahali bivola. Gibajte se nežno in počasi; bodite pozorni, da gib izhaja iz križnice. Če imate težave s hrbtenico, bodite pazljivi; gibajte se previdno!

Dihanje s hrbtenico
Dihanje s hrbtenico je odlična vaja, ki poveže hrbtenico z življenjsko pomembnimi organi. Pri izvajanju vaje lahko stojite ali sedite. Izdihnite in se sprostite. Ko vdihnete, se raztegnite tako, da križnico, ramena in komolce potisnete nazaj, prsni koš in trebuh pa izpostavite. Smehljajte se v timus, ki leži na sredini prsnice. Pri izdihu gredo ramena, križnica in komolci navznoter, izpostavite pa hrbtenico na ravni nadledvičnih žlez. Ta vaja z aktiviranjem lobanjske in križnične črpalke (glejte sliko) pospeši pretok cerebrospinalne tekočine. Vajo ponovite devetkrat, osemnajstkrat ali šestintridesetkrat.

Preprečevanje bolečin v križu
Vsaj desetkrat na dan počepnite z zravnano hrbtenico, tako da bodo stopala povsem na tleh.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd