Stres in imunski sistem

  • NP
  • ponedeljek, 10. maj 2010
(Foto: Shutterstock)

Ko sem pod stresom, zbolim. Ta stavek venomer slišim od svoje prijateljice, vendar je še ni izučilo. Tudi zato sem se tokrat odločila, da zberem nasvete in naravne metode za spopadanje s stresom in krepitev imunskega sistema.

Prvi nasvet: ustavite se. Ne hitite ves čas in ne opravljajte preveč stvari hkrati. Ko opravite eno opravilo, si odpočijte in se šele nato lotite naslednjega. Najdite čas zase. Že deset minut na dan vas lahko napolni s potrebno energijo. Izklopite se od zunanjega sveta: lahko sedite v tišini, meditirate, molite, vseeno. Sedite, vendar naj bo prostor miren. In razmišljajte pozitivno! Tudi v najhujših položajih poskušajte poiskati pozitivne rešitve. Vsaka negativna misel vam po nepotrebnem jemlje energijo. Poskusite se vsak dan zahvaliti za vse dobro v svojem življenju. Ne ukvarjajte se s stvarmi, na katere nimate vpliva. Spremembe dojemajte kot izzive in ne kot grožnje.

Poskrbite za sprostitev in počitek

V trenutkih največjih obremenitev moramo poskrbeti za sprostitev. Vsak dan ali vsaj nekajkrat na teden opravljajte protistresne dejavnosti ali vaje, ki vas bodo upočasnile in umirile. Izbirate lahko med številnimi tehnikami in metodami: avtogeni trening, različne meditacijske in dihalne tehnike, vizualizacija … Za dobro počutje potrebujete približno osem ur kakovostnega spanja. Telo med spanjem prehaja skozi več REM-faz, toda imunski sistem se obnavlja med zadnjo in najdaljšo, ki nastopi po sedmih urah spanja.

Povežite se

Močna podporna mreže je najboljša zaščita pred stresom. Če se lahko zanesete na prijatelje ali družino, pritiski življenja niso tako težki. Zaradi svojih obveznosti ne zanemarite družbenega življenja. Odnos s prijatelji omogoči, da smo srečnejši in bolj pozitivno naravnani, to pa hkrati zmanjšuje količino hormonov, kot je norepinefrin, ki škodujejo imunskemu sistemu.

Privoščite si masažo

Vsak dotik pomirja. Masaža omili duševni, telesni in čustveni stres, ter sprosti mišično napetost v vsem telesu. Na voljo so številne masažne tehnike: refleksna masaža stopal, šiatsu, akupresura …

Zmerna dejavnost je čudodelna

Dovolj je že pol ure hoje s pospešenim korakom, zmernega teka ali nekaj preprostih vaj nekajkrat na teden. Če imate težave z motivacijo, si za športne dejavnosti poiščite partnerja. Med gibanjem se v telesu izločajo endorfini, ki krepijo imunski sistem tako, da vplivajo na povečanje števila belih krvničk, te pa so naravna zaščita pred virusi. Telesno odpornost krepita zlasti joga in taj či.
Članek se nadaljuje »


Liljana Mervic

doc. dr. Liljana Mervic dr. med. spec. dermatovenerologije

Postavi vprašanje

Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Marijana Jazbec

mag. Marijana Jazbec poklicna grafologinja analiza pisave

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki