Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Ajurveda in vadba


(stran 2 od 2)


Obdobja dneva in letni časi

Vsako jutro kako uro pred sončnim vzhodom se v ozračju začne nabirati kapha. Najmočnejša je med 7. in 9. uro, zato je to najboljši čas za vadbo ter najslabši za spanje in obedovanje. Potem začne naraščati pita, ki doseže vrhunec med 12. in 13. uro; to je najboljši čas za obilen obrok. Popoldne je obdobje vate, čas za miselne dejavnosti. Tudi ob sončnem zahodu, ko se spet začne povečevati kapha, je primeren čas za vadbo. Proti 21. uri kapha doseže najvišjo točko in takrat je najprimernejši čas, da ležemo k počitku.

Med polnočjo in 1. uro zjutraj je največ pite in takrat telo asimilira hrano. Potem postopoma narašča vata, zato je uro pred sončnim vzhodom najboljši čas, da vstanemo in se posvetimo kakšni umski dejavnosti (branju, učenju, pisanju, meditaciji ipd.).Spomladi prevladuje kapha, zato se je takrat najbolje veliko gibati. Poleti nastopi pita in vročina nas prežene v senco, zato je gibanje priporočljivo omejiti na jutranje in večerne ure. Pozimi prevlada vata - suho in hladno vreme; takrat bi morali (zlasti ljudje tipa vata) več mirovati in se omejiti na lahkotnejše gibanje.

Spolnost in izločanje

Tudi seks je gibanje, ki ga vsi potrebujemo. Potreba po njem je pri vsakem tipu drugačna. Pri kaphi je spolna sla stanovitna in močna; pri piti je zmerna, vendar intenzivna in spremenljiva; pri vati je šibka in najbolj nestanovitna. Izločanje je tesno povezano s prehranjevanjem, saj je od tega, kaj damo vase in kako, odvisno, kaj pride iz nas in kako. Ljudje tipa vata bi morali jesti pogosto in tudi izločati bolj pogosto, ljudje tipa kapha najbolj redko, ljudje tipa pita pa nekje vmes.

Tako zaprtje kot driska sta posledica porušene vata doše, tudi sicer je vata ključna pri gibanju prebavil. Številne prebavne motnje zelo učinkovito in preprosto rešimo tako, da veliko in malo potrebo opravljamo čepe in ne sede ali stoje. Ta položaj, zlasti ob primernem dihanju (globok vdih s prepono in zadrževanje zraka, nato globok izdih s prepono in zadrževanje zraka), spodbuja gibanje črevesja in lajša izločanje. Poskusite, črevesje vam bo hvaležno.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd