Okrepite duševno moč

  • TK
  • ponedeljek, 09. november 2009
(Foto: Jupiterimages)

KAJ JE ŽE BILO 15. JUNIJA?

Navadno o moči razmišljamo v telesnem smislu. Predstavljamo si visoko, mišičasto osebo, ki se intenzivno ukvarja s svojim telesom, se uri v borilnih veščinah, redno obiskuje fitnes in treninge ter se zdravo prehranjuje. Toda bolj kot telesno potrebujemo notranjo moč. Kako naj jo razvijemo?

Če želimo okrepiti možgane ter okrepiti svojo duševno moč, podobno kot pri športu potrebujemo veliko truda in vaje. Okrepitev notranje moči nam podeli dodatno energijo in zmanjša utrujenost, pomaga nam, da ostanemo zdravi in osredotočeni, obenem pa znižuje raven stresa.

  1. Dobra oblika urjenja spomina je igranje družabnih igric. Igrajte šah, karte in podobne igrice. Te igre vas bodo prisilile, da boste mislili vnaprej.

  2. Če spoznate osebo, ki se vam zdi nadvse dolgočasna, po pogovoru z njo poskušajte na njej odkriti kaj zanimivega. Spomnite se vsaj petih zanimivih stvari, ki jih je izgovorila.

  3. Pomnite imena. Med spoznavanjem bodite pozorni na ime in ga povežite z osebo, kar vam bo pomagalo, da je ne boste prehitro pozabili. Uporabite asociacije.

  4. Udobno se usedite v naslanjač in pustite mislim, da svobodno tečejo. Z ničimer jih ne omejujte. Nato sedite za mizo in zapišite vse, o čemer ste sanjarili, in sicer po istem vrstnem redu.

  5. Oseba s povprečnim spominom se lahko za sedem dni nazaj spomni, kaj je kosila in večerjala. Vzemite si trenutek in se poskušajte spomniti.

  6. Zapišite si kak datum, na primer 15. julij 2004. Poskušajte se spomniti, kaj ste delali tistega dne. Najprej se spomnite leta in meseca. Nato razmislite, kje bi utegnili biti tistega dne, potem pa še, kaj ste počeli. Ne skrbite, če vam ne bo uspelo − to je vaja, ne izpit.

  7. Za izboljšanje zbranosti izvajajte naslednjo vajo: med sprehajanjem po mestu se osredotočite na točko/objekt v daljavi. Naj ostane v žarišču vaše pozornosti, dokler ne prispete tja. Ne dovolite, da bi izložbe ali mimoidoči motili vašo pozornost.

  8. Meditirajte. Z meditacijo se boste naučili umiriti možgane ter ublažiti stres in svoje odzive.

  9. Zapišite vrednote, ki jih cenite v življenju, kot sta dobrota in iskrenost (zapišite res tiste, ki se vam zdijo najpomembnejše). Pri sprejemanju odločitev naj vam bodo v oporo. Tako boste bolj prepričani, da ste se pravilno odločili.

  10. Zdrav duh v zdravem telesu. Telovadite. Telesna dejavnost krepi tudi možgane. To ste se naučili še zdavnaj.

  11. Uživajte hrano, bogato z železom. Železo je nadvse pomemben element, vendar ga le redko vnašamo v zadostni meri. Skodelica naravnega čaja iz koprive na dan vam bo v veliko korist. Razmislite o jemanju prehranskih dodatkov.

  12. Omejite uživanje alkohola, saj dehidrira telo, to pa slabi sposobnost koncentracije.

  13. Marihuana kljub številnim polemikam o morebitni škodljivosti in koristi dokazano uničuje možgane.

  14. Nenehno se poskušajte v novih dejavnostih, in sicer neodvisno od starosti. Naučite se novega športa, novega jezika, uporabljajte nove tehnične naprave …
Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki