Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Livingstonska terapija

Z Vesno Godino in Livingstonom nad raka

Livingstonska terapija v resnici ni terapija raka, marveč terapija disfunkcij imunskega sistema. Zato je uporabna za vrsto bolezni in tudi za bolnike z drugimi boleznimi, povezanimi z neustreznim delovanjem imunskega sistema, denimo z artritisom, luskavico, sindromom kronične utrujenosti itd. Poleg tega so ta načela zelo uporabna tudi za ljudi, ki so zdravi. Ki ne želijo zboleti za rakom ali katero od bolezni, ki smo jih omenili ali tudi ne. In ki želijo zgolj narediti čimveč, da ostanejo zdravi.

Ključni razlog, zaradi katerega se splošna načela livingstonske terapije nanašajo tudi na zdrave posameznike, ki se želijo izogniti temu, da bi zboleli za rakom, izvira iz temeljne logike te terapije: imunski sistem in njegovo ustrezno delovanje sta odločilna dejavnika zdravja vsakega človeka. Zato bi sleherni zdrav človek − teh pa je, resnici na ljubo, v zahodnih družbah dandanes že prav malo − moral še, ko je zdrav, skrbeti za svoj imunski sistem in ga vzdrževati v karseda dobrem stanju. To pa lahko vsakdo naredi tako, da na eni strani pozna najpomembnejše dejavnike, ki ohranjajo zdrav imunski sistem, in da na drugi pozna najpomembnejše dejavnike, ki ogrožajo zdravje in delovanje imunskega sistema. Z ustreznim ravnanjem v zvezi z obema skupinama dejavnikov bi lahko vsakdo od nas preprečil nastanek vrste bolezni. S tem ne bi samo zmanjšali količino denarja, ki gre za zdravila, oskrbo v bolnišnicah in druge storitve zdravstvenega zavarovanja, temveč bi predvsem povečali kakovost svojega življenja in kakovost življenja vseh, ki živijo z nami in so nam dragi.

DEJAVNIKI ZDRAVJA IMUNSKEGA SISTEMA ZA ZDRAVE

Dejavniki, ki ohranjajo zdrav imunski sistem, so seveda številni in zapleteni. Vsakdo, ki vsaj tu in tam sledi novicam in novičkam iz zdravstvenih logov, dobro ve, da kar naprej odkrivajo nove dejavnike, ki ohranjajo in krepijo zdrav imunski sistem. Toda nobena od novih ugotovitev in nobeno od novih odkritij ni postavilo pod vprašaj nobenega od že desetletja veljavnih ukrepov, ki so temeljni kamni livingstonske terapije.

Prvo takšno načelo zadeva ključni pomen zdrave prehrane. Zdrava prehrana je dokazano eden od ključnih dejavnikov zdravja in tudi eden od ključnih dejavnikov pravilnega delovanja imunskega sistema. Seveda tu nastopi vprašanje, kaj je zdrava prehrana, oziroma kakšna je prehrana, ki zagotavlja ustrezno delovanje imunskega sistema zdravega človeka. Doktrine o zdravi prehrani so se skozi čas spreminjale. V mojem otroštvu je veljalo, da zdrav tisti, ki jé veliko mesa in malo škrobnih živil. O polnozrnati moki in izdelkih iz nje se sploh ni govorilo, sadje in zelenjava pa sta bila seveda gojena, gnojena in škropljena. Toda že v teh časih je dr. Livingstonova postavila načela livingstonske diete, ki so ostala v osnovi nespremenjena vse do danes. Še več: zdaj se načela tudi medicinsko razumljene zdrave prehrane vse bolj približujejo tistemu, kar je že desetletja pred tem kot načela svoje diete ustoličila dr. Livingstonova. Ta načela so tudi za zdrave ljudi podobna tistim, ki jih morajo upoštevati bolniki z rakom. Res pa je, da je dieta za zdrave manj stroga (v livingstonski terapiji je znana kot nerestriktivna dieta) in da dovoljuje nekoliko več sladkorja in mesa.

Po livingstonski dieti naj bi zdravi ljudje upoštevali naslednja načela:

1. Večino slehernega obroka morajo sestavljati žitarice, zelenjava in sadje. Meso in ostala živila so dodatki, ki jih je treba uživati v razumnih količinah. To, denimo, za meso pomeni približno 5 dag na dan ali celo samo vsak drug dan, če preostale dni uživamo ribe.
2. Ključno je uživati čim več tako imenovane žive hrane. To pomeni, da je treba pri vsakem obroku zaužiti čimveč surove hrane, zlasti surovega sadja in zelenjave. Dr. Livingstonova se je strogo držala načela, da se imunski sistem ne more ustrezno oskrbovati z devitalizirano, mrtvo hrano. V skupino devitalizirane in mrtve hrane seveda sodi vsa hrana, ki je industrijsko predelana, a tudi hrana, ki jo doma preveč kuhamo.
3. Začnite si iztiskati zelenjavne in sadne sokove! Takšnega soka popijte vsaj pol litra na dan! To je ključen prispevek k povečanju količine tako imenovane žive hrane. Nikar se ne slepite, da je dovolj ali celo enako, če popijete enako količino že pripravljenega soka, četudi je ta najboljše kakovosti. V že pripravljenih sokovih je znatno manj vitaminov kot v sveže iztisnjenem soku. Zato morate sok popiti takoj po tem, ko ga iztisnete. Ne sme stati!
4. Pri mesu se omejite na jagnjetino in divjačino, sicer pa ga nadomestite z ribami. Rib lahko pojeste toliko, kot vam ustreza.
5. Izločite vsa živila, ki so industrijsko obdelana, ki vsebujejo konzervanse, barvila in druge dodatke in ki niso biološko pridelana. To pomeni, da boste, če vam je kaj do zdravja, v najkrajšem času prenehali kupovati vsa živila, ki jih najdete v običajnih trgovinah.
6. Poskrbite, da boste s hrano dovajali v telo visoke vrednosti vseh živih vitaminov, zlasti vitamina C in antioksidantov. Tu vam bodo v pomoč že omenjeni zelenjavni in sadni sokovi, od katerih ima vsak svojo posebno vrednost in funkcije, o čemer bom še pisala.
7. Prenehajte uživati belo moko, predelano sol, maščobe in olja, beli riž in vso hrano iz teh sestavin ter vse izdelke iz bele moke (tako testenine kot pekovske izdelke).
8. Ker ste zdravi, lahko jeste sladice, sem in tja popijete kozarec vina in tudi čokolada v razumnih količinah ni prepovedana. Dokler ste zdravi, so razumni "grehi" dovoljeni. Toda le, če ne postanejo del vsakodnevne prehrane in če takrat, ko se zanje odločite, ne zapolnijo več kot desetine vašega obroka.
9. Iz prehrane izločite vsa živila, ki so visoko kontaminirana z mikrobom PC. To pomeni poleg mesa tudi mleko in mlečne izdelke (z izjemo masla in smetane) ter obvezno vso perutnino in jajca. Ta živila nadomeščajte z živili rastlinskega izvora.
10. Navadite se uživati sojo in sojine izdelke. Ta živila niso samo naravni antikancerogeni, temveč vsebujejo tudi vrsto drugih sestavin, ki pripomorejo k usklajenemu delovanju organizma. Znano je, da ženske, ki jedo veliko soje in sojinih izdelkov (ki pa morajo biti iz gensko nemodificirane soje in iz ekološke pridelave) v meni nimajo takšnih in tolikšnih težav kot druge ženske.
11. Jejte petkrat na dan. Tudi če popijete samo sveže iztisnjen sok, to šteje za obrok!

Toda za ohranjanje zdravja nasploh in zdravega imunskega sistema je po livingstonskih življenjskih napotkih treba spremeniti trudi druge življenjske navade, ne samo prehrano. Najpomembnejše spremembe, ki jih morate uvesti, če želite ohraniti zdravje nasploh in zdravje imunskega sistema posebej, zadevajo spremembo življenjskega tempa, to pa pomeni dovolj počitka in primerne protistresne dejavnosti.

ŽIVITE POČASNEJE

Sprememba življenjskega tempa pomeni, da morate živeti počasneje. Naj vaš življenjski moto postane: "Živi počasi!" Nehajte ves čas hiteti! Nehajte opravljati po deset stvari hkrati! Nehajte brez odmora in vmesnega počitka drveti iz ene obveznosti v drugo, z enega kraja na drugega! Ko opravite eno opravilo, se ustavite. Odpočijte si. Počitek naj traja vsaj deset minut. Šele nato se lotite naslednjega opravila. Nikar se ne žrite, če česa niste dokončali ali postorili do konca. To je normalno. Nihče na tem svetu v posameznem dnevu ne dokonča vsega, kar je začel.
Povedano pomeni, da morate biti do sebe prizanesljivi. Da morate biti zadovoljni s tem, kar ste. In s tem, kar ste postorili. Ne pa, da ste sleherni dan nezadovoljni s sabo in s tem, kaj ste naredili.

PROTI STRESU

Če vam bo uspelo upočasniti tempo življenja, boste s tem veliko naredili tudi v boju zoper stres, ki je dokazano eden od največjih sovražnikov našega zdravja in imunskega sistema. Toda samo zmanjševanje tempa ne bo dovolj. Naučite se kake protistresne dejavnosti oziroma vaj. Zapomnite si: tekanje, fitnes in druge dejavnosti, ki zahtevajo dejavno gibanje, so vsekakor lahko zdrave, ne sodijo pa med protistresne dejavnosti! Pri ustreznih protistresnih vajah se upočasnite ali celo povsem obmirujete. V to skupino sodijo vse oblike meditacije, vizualizacija, dihalne vaje, joga, taj či in podobne dejavnosti, ki potekajo počasi ali v popolnem mirovanju.

POČITEK

Za ohranjanje zdravja imunskega sistema je po livingstonski terapiji nujno tudi to, da poskrbite za dovolj počitka. Sem sodita dve vrsti počitka: najprej redno spanje in nato še druge oblike počitka. Spati je treba od šest do osem ur, počivati pa vsakič, ko začutite utrujenost. Počivate tako, da ležete na posteljo ali na desko, pri čemer naj bo glava nekoliko dvignjena, da mirno obsedite in izključite misli ali da med mirovanjem poslušate mirno glasbo. Treba se je navaditi in počivati vsakič, ko ste utrujeni. Še bolje je, da poleg tega počivate vsakič, kadar imate vsaj pet minut časa. To je dolgoročna naložba v zdravje, ki ne stane nič. Zahteva le premik v glavi. Kot vse najpomembnejše reči v našem življenju.

In vedno imejte pred sabo Okinavo. Zakaj? Ker tam ljudje običajno živijo približno sto let in več. Brez pogostega obolevanja za rakom, srčnim infarktom in kar je še drugih spremljevalcev stresnega življenja na Zahodu. Ljudje na Okinavi živijo počasi. Imajo posebne izraze za to, da se stvari ne naredi do konca. To se jim zdi normalno. To se jim ne zdi nič slabega. Uživajo pretežno ribe, sojo in zelenjavo. In tradicionalno vsak večer opazujejo sončni zahod.
Kot vidite, živijo skladno z livingstonskimi navodili, četudi jih sploh ne poznajo. Živijo počasi. Jedo ustrezno. In poznajo protistresno umiritev, ko opazujejo zahajajoče sonce.

Če se vam zdi, da v našem svetu kaj takega ni mogoče, vam moram povedati samo to, da je. Vsakdo lahko vsaj deloma izstopi iz norega tempa vsakdanjega življenja in njegovih nezdravih navad. Sama sem to storila. Zato vam lahko zagotovim, da gre. Če seveda hočeš.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

rak , dieta , stres , imunski sistem , preventiva , počitek , livingston , livingstonska terapija , livingstonska dieta

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.