Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Z avtohipnozo do globin podzavesti

Izvajanja avtohipnoze se lahko naučimo tudi sami, priročnikov za hipnozo in avtohipnozo je v slovenščini že kar nekaj. Na spletu so na voljo brezplačne elektronske knjige o samohipnozi, denimo hipnocentra Grilc. Če razumemo angleško, pa si lahko pomagamo tudi z YouTubom. Avtohipnozo uči že več terapevtov pri nas v okviru medicinske hipnoze in hipnoterapije.
Izvajanja avtohipnoze se lahko naučimo tudi sami, priročnikov za hipnozo in avtohipnozo je v slovenščini že kar nekaj. Na spletu so na voljo brezplačne elektronske knjige o samohipnozi, denimo hipnocentra Grilc. Če razumemo angleško, pa si lahko pomagamo tudi z YouTubom. Avtohipnozo uči že več terapevtov pri nas v okviru medicinske hipnoze in hipnoterapije. (Foto: Shutterstock)

Avtohipnoza je način sproščanja in odklopa zavesti, ko aktiviramo podzavest in komuniciramo s podzavestnim delom uma. Z magijo ali mistiko nima ničesar skupnega, je povsem naravna, nekakšno vmesno stanje med spanjem in budnostjo, v katerem naj bi vsak človek med dnevnim sanjarjenjem preživel več kot dva tisoč ur na leto.

Moč podzavesti

Avtohipnoza je kot inštrument komunikacije z globinami podzavesti dobra metoda samopomoči. Tako lahko pridemo v stik s svojimi ustvarjalnimi sposobnostmi in zamenjamo škodljive programe v podzavesti za zdrave.

Podzavest je naš računalnik, v katerega shranjujemo vse, kar dojemamo z našimi petimi čutili. V njej so shranjeni tudi vsi negativni miselni vzorci, pretekla doživetja in izkušnje, omejujoča prepričanja, ki jih lahko v stanju transa spremenimo v pozitivne miselne vzorce. V znanstvenem jeziku je podzavest povezana z limbičnim delom možganov, ki je filogenetsko starejši od možganske skorje in je povezan s čustvovanjem.

Gre za tako imenovane opičje možgane, s katerimi ima vsak človek svoj notranji dialog. Opičji možgani delujejo hitro, nagonsko, medtem ko je možganska skorja tista, ki jih zavira in ima pomembno vlogo v evoluciji človeka. Z avtohipnozo lahko delujemo na ta del možganov in reprogramiramo možganske programe, ki vplivajo na naše počutje, imunski sistem, hormonsko ravnovesje, vedenje, čustva … Z njeno pomočjo izključimo dnevno zavest in osvobodimo tudi ustvarjalno moč podzavesti.

Hipnoza

Pomemben zakon, na katerem temelji hipnoza, je, da je imaginacija močnejša od razuma. Možgani ne ločujejo med realnostjo in imaginarnim. Vsaka naša misel, če jo vizualiziramo in so v njej poudarjeni občutki, ima močno težnjo, da se uresniči. Možnosti, ki dremajo v še neizkoriščenih kotičkih psihe, so pravzaprav neomejene. Vsi veliki pionirji, ki so delali na tem področju, niso glede tega imeli niti trohice dvoma. Carl Gustav Jung je napisal, da zagotovo vemo, da podzavest kaže na vsebine, ki bi neizmerno obogatile naše znanje, če bi nam uspelo, da jih prestavimo v zavest.

Kako si lahko pomagamo z avtohipnozo

Uporabljamo jo takrat, ko se želimo rešiti različnih zasvojenosti, da nehamo kaditi, piti alkohol, jemati mamila, postanemo vitki, se rešimo strahov in fobij, negativnih in omejujočih prepričanj, depresije, napetosti, slabe samopodobe.
Pomaga pri doseganju boljših rezultatov v športu, pri izobraževanju, povečuje inteligenco in ustvarjalnost, pomaga razviti potenciale, pomlajuje.

Uporabljamo jo za izboljšanje spomina in koncentracije, za sprostitev psihične napetosti in stresa, za omilitev in odpravo bolečin, zoper nespečnost, za brezbolečinski porod, odpravo treme pred javnim nastopanjem, za bolj srečno in izpolnjeno ljubezensko življenje.

Avtohipnoze ne uporabljamo v primeru shizofrenije, epilepsije, endogene psihoze, hipotonije in starostne demence ter pri akutnih somatskih obolenjih!

Učinki avtohipnoze

Učinki so različni, od prebuditve umetniških darov, ustvarjalnosti, povečanja nadarjenosti za učenje tujih jezikov do izboljšanja potenciala naših možganov. Avtohipnoza je tudi stanje povečane lucidnosti in senzibilnosti, v katerem se delovanje čutil močno okrepi. Med posebne pojave sodi hiperestezija, preobčutljivost čutov. To pomeni, da se nenadoma sluh tako izostri, da lahko človek sliši pogovore nekaj nadstropij više ali niže, ali pa v povsem mračni sobi vidi predmete enako kot pri dnevni svetlobi.

V stanju avtohipnoze si bolje zapomnimo, zato je priporočljiva tudi pri učenju tujih jezikov. Pri nekaterih ljudeh se pojavljajo tudi izjemne sposobnosti, kot so dolgoročen spomin in povečanje intelektualnih sposobnosti, pojav duhovnih uvidov in parapsiholoških sposobnosti (jasnovidnost, jasnoslušnost, telepatija, prekognicija ...).

Kako jo izvajamo

Avtohipnozo lahko izvajamo z zaprtimi in odprtimi očmi, vendar se večina odloča za avtohipnozo z zaprtimi očmi, saj se oči po sprostitvi obraznih mišic zaprejo kar same. Nekateri pa pustijo oči odprte tako med vhodom v trans kot med transom. Za novince je priporočljivejša avtohipnoza z zaprtimi očmi.

1. Z odprtimi očmi se osredotočimo na bleščeč zlat predmet. Osredotočamo pogled, dokler predmeta ne vidimo vse bolj megleno.

2. Stanje transa lahko dosežemo tudi z globokim mirnim dihanjem. Dihanje s trebušno prepono omogoča stanje globoke sproščenosti in je priporočljivo pri zdravljenju živčnih napetosti, pri stresu, tesnobi, nemiru, depresiji, bojazni, strahovih, besu. Dihamo najmanj 15 minut.

3. Tudi štetje lahko vodi v hipnotično stanje. Štejemo od 100 navzdol. Pri 100 odpremo oči, pri 99 jih zapremo, pri 98 spet odpremo in tako dalje.

4. Avtohipnozo lahko dosežemo tudi z levitacijo roke. Sedimo z zravnano hrbtenico, roke počivajo v naročju, dlani so obrnjene navzgor. Vso pozornost usmerimo v dlani in ugotovimo, katera roka je težja. Nato usmerimo pozornost na dlan, ki je lažja. Predstavljamo si, da z vsakim dihom postaja vse lažja in se dviga iz naročja. Roko si predstavljamo kot zelo močan magnet, drugi magnet pa je ena od ličnic, ki priteguje dlan vse bliže in bliže. Opazujemo, kako se dlan približuje ličnici, in potem se nežno dotaknemo obraza. Ko se oči zaprejo, globoko vdihnemo in si predstavljamo, da je magnetna moč presekana. Magnet se izklopi in roka postaja vse težja in težja ter se vrne nazaj v naročje. Ko se roka spusti nazaj, izrečemo sugestijo »Grem vse globlje v hipnozo, vse globlje in globlje«.

Hipnotične sugestije

Ko zapremo oči in potonemo v trans, si dajemo pozitivne sugestije, povezane s težavo, ki jo želimo rešiti. Oblikujemo si lastno kratko in ritmično sugestijo, nekakšne čarobne besede, ki jih zaužijemo z vsakim vdihom.

Za začetek in konec dneva
Dan lahko začnemo z besedami: »Sproščeno dihanje, naravnanost na cilje in odprtost za ves dan.« Čez dan si lahko ponavljamo sugestijo »Mir in gotovost. Vse najboljše stvari prihajajo k meni in mi prinašajo spokojnost.« Zvečer lahko uporabljamo sugestijo: »Dihaj sproščeno in globoko ter pozabi na skrbi.«

Pri tesnobi, fobijah, napadu anksioznosti

Ob tesnobi, fobiji ali napadu anksioznosti se osredotočimo na globoko dihanje in sončni pletež. Govorimo si: »Diham globoko, mirno in enakomerno. Moj pleksus oddaja toploto. Prijeten občutek toplote se prenaša na vse notranje organe. Občutek toplote v pleksusu vse bolj in bolj narašča. Širim žile pleksusa …«

Preprečevanje stresa

Predstavljajmo si tipično stresno situacijo iz vsakdanjega življenja, nato pa, kako to situacijo suvereno obvladamo. Pri tem moramo v sebi občutiti varnost in mir ter v tem uživati. Tako se bomo naučili, da v življenju vse rešujemo mirno in zbrano, ne da bi se vznemirjali.

SPROSTITEV TELESA

Da ne zaspite, je najbolje, da se namestite v udoben sedeč položaj. Zelo primeren je naslanjač z visokim hrbtiščem, da lahko naslonite glavo.

  • Osredotočite se na čelo in ga sprostite. Pojavi se občutek nežnega prepiha na mišicah čela, čutite, kako se mišice na čelu zgladijo, kot bi se premikale od sredine navzven.
  • Obrvi se pomaknejo rahlo na ven, zaprte veke se rahlo dvignejo navzgor, očesi pa se rahlo premakneta naprej.
  • Spodnja čeljust se povesi, jezik se dotika zob, ves obraz se povesi navzdol.
  • Glava je rahlo povešena kot vrv.
  • Nastane občutek povešenosti ramen.
  • Nastane lahek, skoraj neopazen občutek povešenja notranjih mišic podlakti.
  • Prsti na rokah so topli in sproščeni.
  • Osredotočajte se na dihanje, nadaljujete v umirjenem, zaspanem ritmu.
  • Sprostite mišice prsi in hrbta.
  • Začutite prepih na mišicah stegen, tudi te se povesijo. Mišice goleni in stopal so sproščene. Vse mišice so sproščene.
  • Začutite polno mišično sprostitev skupaj z umirjenim dihanjem.
PREBERITE ŠE:

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

avtohipnoza , medicinska hipnoza , hipnoza

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.