Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

O škodljivosti sedečega iztrebljanja


(stran 3 od 3)


POSTOPNA PRIPRAVA

Omenjeni nasveti so namenjeni vsem, ki imajo dovolj gibčna kolena in kolke, da se lahko brez težav postavijo v čepeč položaj. Tudi nekateri bolni, starejši ali debelejši ljudje, ki v tem trenutku ne morejo počepniti, lahko s postopno vadbo to dosežejo. V primeru resnejših bolezni in okvar se prej vsekakor posvetujte z zdravnikom ali fizioterapevtom (da vas ne bodo čudno gledali, jim pokažite članek). Vsi drugi boste imeli od pet minut čepenja na dan samo koristi.

ČAROBNE PALIČIČE NI!

Seveda sprememba položaja pri iztrebljanju ni čarobna paličica, s katero boste odpravili vse svoje težave. Za zdravje črevesja in posledično vsega telesa je priporočljivo skrbeti celostno, z zdravim življenjskim slogom: s primerno prehrano (več vlaknin, manj rafiniranih živil), občasnim postenjem, kakovostno pitno vodo in zrakom, omejevanjem razvad (kajenja, pitja, prigrizkov), redno vadbo, mirnim počitkom. Vsak tak drobec prispeva k izboljšanju ali poslabšanju celotnega stanja organizma.

Upam si trditi, da je pravilno iztrebljanje ključno za ohranjanje zdravja vse do starih let in preprečevanje razvoja številnih bolezni iz skupine tako imenovanih počasnih ubijalcev. Posledice sedečega opravljanja potrebe postanejo opazna težava večinoma šele po štiridesetem, petdesetem letu, ko je kumulativni učinek vseh majhnih vplivov dovolj velik.

DRUGE KORISTNE NAVADE

Posebej bom poudaril nekaj koristnih navad, ki so tesno povezane z iztrebljanjem. Če se vam bodo nekatere zdele radikalne, vedite, da težava ni v njih, marveč v naši vzgoji, z njo povezanimi predsodki in seveda naši lenobi.

  • Po veliki potrebi je bolje, če zadnjika ne brišete s papirjem, ampak ga umijete s hladno do mlačno vodo; poleg zdravstvenih so v tem tudi higienske in ekološke prednosti.

  • Za moške je dobro tudi malo potrebo opravljati čepe in ne stoje; s tem pomagate mehurju ter prostati (in še gospodinje bodo presrečne, ker okoli školjke ne bo poškropljeno z urinom).

  • Po obilnejšem obroku je dobro za deset minut leči na levi bok in se nato odpraviti na najmanj desetminuten sprehod

  • Telo je koristno večkrat na teden za nekaj minut "pretresti"; plešite, igrajte se ali se posvetite kateremukoli športu, pri katerem se tudi skaklja ali skače (zelo uporaben je trampolin tudi za starejše ljudi). Če redno hodite na sprehode, jim dodajte vsaj nekaj korakov teka ali poskokov, kolikor vam dopušča telesna pripravljenost.

  • Navadite se občasno postiti; to je najboljše zdravilo za številne bolezni, saj jih ima veliko korenine v "zapacanem" črevesu, zlasti debelem. Takoj ko se vas začne lotevati prehlad, samo nehajte jesti, dokler simptomi ne izginejo (dovolj je dan ali dva); vse prepogosto za tovrstne težave krivite viruse in bakterije, dejansko pa ste edini krivci sami, ker organizem preobremenjujete s hrano.

  • Dan je dobro začeti s kozarcem mlačne blage slanice (po možnosti pripravljene s himalajsko soljo); če je v danki kaj blata, vas bo v normalnih okoliščinah kmalu pognalo. Tako se boste že na začetku dneva olajšali ne ravno nedolžnega bremena.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd