Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

O škodljivosti sedečega iztrebljanja


(stran 2 od 3)


KAJ STORITI?

Čepenje se nam zdi naporno in okorno. Ampak ker je neizpodbitno najnaravnejši položaj za opravljanje velike potrebe in ker si s sedenjem na školjki počasi, a zanesljivo spodkopavamo zdravje, je sprememba straniščnih navad več kot zaželena.

1. Naučite se čepeti in ustrezno dihati

Naredite naslednjo vajo: počepnite tako, da so podplati v celoti na tleh, kolena pa pomaknjena proti pazduham. Če vas vleče preveč nazaj, se rahlo naslonite na steno, podložite nekaj pod pete ali stojte na nagnjeni podlagi. Globoko preponsko vdihnite (s trebuhom) in brez naprezanja (vsega, razen grla) zadržujte zrak, kolikor dolgo lahko brez večjega napora. Opazujte, kaj se dogaja v trebuhu. Včasih zadostuje že en sam tak vdih, da sprožite iztrebljanje. Če ne, močno izdihnite, povlecite trebuh navznoter in zadržite prazna pljuča, kolikor dolgo lahko brez napora. Potem spet preponsko vdihnite in zadržite zrak itd.

Če to vajo delate zunaj stranišča, poskrbite, da bo stranišče prosto, saj je zelo verjetno, da vas bo najpozneje po štirih, petih vdihih pognalo. Navadite se večkrat tako opravljati veliko potrebo. Blato boste iztisnili izključno z dihanjem, brez vsakega napenjanja trebušnih in medeničnih mišic.

S tem dosežete isto, kot s pravilnim iztiskanjem gorčice iz tube: odprete zamašek in tubo pritiskate pri koncu. Pritisk se prenese čez vso tubo in gorčica steče skozi odprtino. Pri sedečem iztrebljanju je podobno, kot če bi samo napol odprli zamašek, prijeli tubo v pest in jo brez razporejanja pritiska močno stisnili. Gorčica se bo pri navojih zamaška resda cedila ven, toda tuba se bo zaradi pretiranega pritiska deformirala, in nastale bodo razpoke, pri katerih se bo gorčica cedila tudi tam, kjer ni treba.

2. Naučite se čepeti na robu školjke

Če nimate težav s čepenjem na tleh, se lahko poskusite navaditi počepniti na rob školjke. Ker so takšne školjke povsod, je to najbolj univerzalna rešitev.

Naprej s pritiskom rok temeljito preverite, ali je dobro pritrjena k tlom; če ni, bi jo utegnili prekucniti in zlomiti. Z rokami preverite še stabilnost deske in se glede na to odločite, ali boste čepeli na deski ali na odkriti školjki. Od tu naprej je potrebno le malce spretnosti in vaje: pri plezanju na školjko se lahko oprete na kad, umivalnik, pralni stroj, lahko si v kopalnico prinesete stol. Pazite le, da na školjko pritiskate v enakomernem ravnovesju, da ne boste postopoma zrahljali vijakov, ki jo pritrjujejo k tlom.

To najlažje storite takole: sedite na školjko in se malo za svojim bokom z desno roko oprite na zadnji del školjke. Nekoliko se privzdignite, da težo povsem prenesete na noge; desna roka naj ostane na školjki. Dvignite levo nogo in jo postavite na sprednji levi del školjke. Počasi in enakomerno prenesite težo z desne noge na levo nogo in desno roko. Dvignite desno nogo in jo postavite na sprednji desni del školjke. Prenesite težo z desne roke na desno nogo. Seveda lahko levo in desno zamenjate, kakor vam bolj ustreza. In ne pozabite na samem začetku spustiti hlače
.

3. Priskrbite ali izdelajte si pripomočke za lažje čepenje

Če ne morete čepeti na školjki, si lahko omislite kak pripomoček za oporo. Na svetovnem spletu predstavljajo kar nekaj patentov za lažje čepenje na klasičnih školjkah: pručke z ročaji, polkrožna stojala, ki objamejo školjko, ipd. Najboljša rešitev se mi je zdela zložljiva mizica (izdelek se imenuje Nature's Platform), ki je za nekaj centimetrov višja od školjke in ima na sredini luknjo. Na to mizico ni težko počepniti, poleg tega je rahlo nagnjena naprej, zato je čepenje lažje.
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd