Pijača in hrana za zdravo poletje

Tudi poleti je zdrava hrana ekološko ali drugače naravno pridelana, čim manj predelana, sezonska in raznovrstna.
Tudi poleti je zdrava hrana ekološko ali drugače naravno pridelana, čim manj predelana, sezonska in raznovrstna.

Čim bolj naravno in sezonsko

Kadar se skušamo znajti v množici informacij, ki gradijo labirint zdravja in prehrane, priskoči na pomoč živahna preprostost. Domenimo se lahko, da je zdrava hrana ekološko ali drugače naravno pridelana, čim manj predelana, sezonska in raznovrstna. Če smo pozorni na to, lahko jemo vse, vendar drugače, in odleglo nam bo.

Korenčkova solata z zgodnjimi jabolki

V dovolj veliko skledo damo približno enaki količini nastrganega korenčka in na koščke narezanih zgodnjih jabolk. V primeru velike sklede potresemo z najmanj ščepom drobno narezanih šetrajevih listov in dodamo zagrabek rozin; to je toliko, kolikor jih zagrabimo z roko. Prilijemo sok ene ali dveh limon in premešamo.

Pečena zelenjava z orehi

Čeprav lahko spečemo številne vrste zelenjave, so za peko najprimernejše bučke, jajčevci in paprike. Zadnje pečemo cele, bučke in jajčevce pa narežemo na rezine. Spečemo jih na žaru ali v ponvi brez dodatka maščobe. Pečeno zelenjavo naložimo na krožnik, jo prav malo posolimo in potresemo z drobno narezanim peteršiljem ali baziliko. Zabelimo z oljčnim oljem ter potresemo z zmletimi orehi.

Riž na barvite načine

Za spremembo pripravimo riž kot barvito prilogo, ki bo zaradi dodanih zelenjavnih barv imela še drugačen okus. Za vsako skodelico riža odmerimo tri skodelice vode ter pripravimo skodelico karseda drobno nastrgane rdeče pese; v tem primeru bo riž vijoličen. Rumenega pripravimo z rumenim korenjem, oranžnega pa s korenjem ali z bučo. Aromo vsake od teh različic razširimo z žličko kumine, komarčka, koriandra ali janeža. V eni jedi je dovolj ena začimba ali dve.

Vodo rahlo osolimo, zavremo in vanjo stresemo riž. Dodamo izbrano zelenjavo in začimbo ter na nizkem ognju kuhamo kake pol ure ali dokler v posodi ne vidimo več tekočine. Ugasnemo ogenj in pokrito posodo pustimo še vsaj pol ure, da riž povsem vsrka tekočino. Riž lahko narahlo zabelimo z oljčnim oljem.
Isto jed pripravimo drugače tako, da v posodi raztopimo žlico masla. Dodamo izbrano začimbo, nekajkrat premešamo in dodamo še riž. Mešamo nekaj minut, nato zalijemo z vodo in skuhamo. V tem primeru riž zabelimo s še malce masla.
Članek se nadaljuje »


Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki