Koristne rastlinske beljakovine

(Foto: Shutterstock)

Če je vaš glavni vir beljakovin rdeče meso, pozor. Z vsakimi desetimi odstotki več beljakovin živalskega izvora se za povprečno dva odstotka poveča tveganje za smrt zaradi katerega koli vzroka oziroma 10 odstotkov za smrt zaradi bolezni srca.

V nasprotju s tem se to tveganje znatno zniža z uživanjem beljakovin rastlinskega izvora. Če povečate vnos beljakovin rastlinskega izvora za tri odstotke, za povprečno 10 odstotkov znižate tveganje za smrt zaradi katerega koli vzroka oziroma za 12 odstotkov za smrt, povezano z boleznimi srca. Največje tveganje za smrt so opazili pri ljudeh, katerih glavni vir beljakovin je bilo predelano rdeče meso, kot so salame, klobase, hrenovke, paštete ... To so znanstveniki izračunali na podlagi 30-letnega spremljanja več kot 130.000 ljudi.
Marjan Berginc

Marjan Berginc dr. med. spec. splošne medicine

Sonja Kapun

Sonja Kapun dr. med. spec. interne medicine

Postavi vprašanje

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki