Vrelci energije: 27 nasvetov za poživitev

Mešanico pražene korenine cikorije, regrata in gvarane prelijte z vrelo vodo in po petih minutah precedite. Pijte po tri skodelice čaja na dan. Učinkovit je tudi pripravek iz gloga, poprove mete in oljčnih listov.
Mešanico pražene korenine cikorije, regrata in gvarane prelijte z vrelo vodo in po petih minutah precedite. Pijte po tri skodelice čaja na dan. Učinkovit je tudi pripravek iz gloga, poprove mete in oljčnih listov. (Foto: Shutterstock)

Vas mučita večna utrujenost in pomanjkanje energije, ste morda brezvoljni? Obstajajo številni načini, kako si lahko pomagate in se prerodite.

Poživljajoča živila

  • Pijte veliko vode, saj je ključna pri vseh telesnih procesih – njeno pomanjkanje upočasnjuje in tudi možgani se hitreje utrudijo.
  • Poskrbite za redne, hranljive obroke in jih ne preskakujte. Jejte manjše količine hrane večkrat na dan; idealno bi bilo, če bi si sledili na vsake dve do tri ure.
  • Začnite uživati večje količine hrane, ki vsebuje veliko vitaminov skupine B (ovsena kaša in polnozrnate žitarice) in kalija (banane, jabolka, breskve, ananas, grozdje, pomaranče). Poleg tega lahko jemljete še B-kompleks in kalij v obliki prehranskega dopolnila.
  • Uživajte stročnice, predvsem lečo in fižol.
  • V vsakodnevno prehrano vključite alge, ki veljajo za superživila, saj vsebujejo popolno razmerje vitaminov in mineralov, in to v velikih količinah. Odlična izbira so modrozelena alga spirulina, zelena klorela in klamatske modrozelene alge. Enake lastnosti kot alge imata ječmenova in pšenična trava.
  • Jejte oreške, semena, avokado in mastne ribe, saj so bogati z maščobnimi kislinami omega 3 in/ali omega 6. Pri kuhi uporabljajte olivno olje.
  • Privoščite si temno čokolado z visoko vsebnostjo kakava.
  • Hrano začinite s kajenskim poprom.
  • Jemljite probiotike: uživajte jih v obliki jogurta ali prehranskih dodatkov.
  • Hrani od dva do tri tedne izdatno dodajajte koriander – vmešajte ga v solato, posujete po testeninah ali pa dodajte juhi.
  • Uživajte veliko česna.
  • Izogibajte se industrijsko pridelani hrani (sladoled, sir, prigrizki, instantna in predpripravljena hrana), alkoholu in kofeinu. Zmanjšajte vnos ocvrte hrane in sladkorja.

Ustvarite notranje ravnovesje

  • Razmislite, kje se skrivajo vzroki za brezvoljnost. Morda bi morali v svoje družinsko življenje vnesti nekaj sprememb, izboljšati samopodobo, okrepiti samozavest ali zamenjati službo. Jasno določite svoj problem.
  • Pogovor o težavah dela čudeže, bodisi z bližnjimi bodisi s strokovnjakom, če menite, da vas bo bolje razumel.
  • Postavite meje – sebi in drugim. Naučite se reči ne, kadar je potrebno, in se postavite zase.
  • Naučite se brezdelja: ni vam treba ves čas nekaj delati, povsem v redu je, če včasih malce polenarite, saj si tako podarite dragocen čas, da razmislite o prioritetah in se odločite za kako spremembo.
  • Omislite si kak konjiček. Tako se boste zaposlili, odkrili svoje talente in spoznali čudovite nove ljudi.
  • Rek zdrav duh v zdravem telesu še kako velja – tudi pri preutrujenosti, zato se čim prej začnite ukvarjati s telesno dejavnostjo. Morda zveni nenavadno, vendar vam ne bo jemala energije, pač pa vas z njo napolnila.
  • Dobro se naspite. Pozabite na dnevne skrbi in poskrbite za kakovosten spanec. Ugasnite televizijo. Poskusite se umiriti z meditacijo, dobro knjigo (ki pa naj ne bo preveč napeta), s pomirjujočo glasbo ali skodelico toplega mleka/čaja.

Poskusite s čaji

Mešanico pražene korenine cikorije, regrata in gvarane prelijte z vrelo vodo in po petih minutah precedite. Pijte po tri skodelice čaja na dan. Učinkovit je tudi pripravek iz gloga, poprove mete in oljčnih listov.

Alternativna pomoč

  • Začnite se ukvarjati z jogo in meditacijo, ki pomirjata ter obenem poživljata telo in duha.
  • Poskusite z zdravljenjem z barvami. Rdeča daje energijo, oranžna in rumena pa spodbujata pozitivne misli in preganjata brezvoljnost.
  • Terapija z glasbo in zvokom: po nekaterih teorijah ima vsaka stvar svojo vibracijo, v kateri resonira. Nekatere glasbene zvrsti omilijo stres in pomirjajo živce, lahko pa tudi poživljajo. Na voljo so tudi cedeji z zdravilno glasbo in zvoki.
  • Nekateri prisegajo na moč kristalov. Proti utrujenosti in pomanjkanju energije naj bi pomagala opal in kremen.

Aromaterapija

  • Zmešajte tri kapljice pomarančnega olja, 2 kapljici olja moškatne kadulje in po eno kapljico olja laškega smilja, jasmina, vetiverja in palmarose. Mešanico vdihujte ali se z njo nadišavite.
  • Učinkovita so tudi samostojna olja bergamotke, sivke, limone, poprove mete, bazilike, kamilice in čajevca.
  • Pripravite si poživljajočo dišečo sol: zmešajte skodelico morske soli in skodelico pecilnega praška. Dodajte 7 kapljic sivkinega, 3 kapljice rožmarinovega in 2 kapljici olja poprove mete ter mešanico temeljito pretresite v posodi s pokrovom. Stresite jo v kad s toplo vodo in se namakajte 15 minut, zatem pa se oprhajte s hladno vodo.