5 nasvetov za trdne kosti

  • NP
  • petek, 01. februar 2013
(Foto: Jupiterimages)

1. Čeprav je mleko hranljivo, redno pitje mleka ni najučinkovitejši način preprečevanja osteoporoze, saj mlečni izdelki povečujejo kislost organizma. Da telo zmanjša kislost, kosti sproščajo kalcij – alkalno kostno sol. Zato raje uživajte obilo temne zelenjave (ohrovt, blitva …), v kateri se skriva veliko kalcija, njen pH pa je bazičen. Določite si dneve, v katerih en dan ne boste uživali mlečnih izdelkov.

2. Ne zanašajte se na dodatke k prehrani s kalcijem. Telo namreč izkoristi samo 30 odstotkov kalcija iz tablet, kalcij iz zelenjave pa izkoristi približno 60-odstotno.

3. Za trdne kosti so pomembni še drugi vitamini, zlasti vitamina D in C.

4. Za zdrave kosti boste poskrbeli tudi z rednim gibanjem, denimo z jogo, s plesom, plavanjem, športi z loparjem, tekom …

5. Skoparite s soljo: če je v telesu preveč natrija, morajo ledvice močneje delovati, če naj očistijo njegov presežek. Za to pa potrebujejo kalcij!

Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Vsi Viva strokovnjaki