Vas muči napihnjenost? Za vas imamo rešitev!

  • UR
  • sobota, 16. oktober 2021
Napihnjenost velja za problem sodobne družbe, ki je pogosto povezana s hitrim tempom življenja in neustrezno prehrano.
Napihnjenost velja za problem sodobne družbe, ki je pogosto povezana s hitrim tempom življenja in neustrezno prehrano.

Napihnjenost je pogosta nadloga in nam povzroča veliko preglavic. Pogosto je vzrok v prebavi ali neustrezni prehrani. Vzrok za napihnjenost je pogosto kombinacija nepravilne prehrane, premalo zelenjave, konzumiranje večje količine alkohola ali uživanje slane hrane in dehidracija.

Do napihnjenosti pride tudi takrat, ko imamo intoleranco ali občutljivost na mlečne izdelke, gluten in razna umetna barvila.

Prav tako ni priporočljivo piti gaziranih pijač, jesti veliko sladkorja, kaditi, uživati hrano z visoko vsebnostjo vlaknin in vse, kar že v osnovi vemo, a to vseeno počnemo.

Kaj povzroča napihnjenost?

Ko jemo in pijemo, je dobro, da je naš želodec sproščen. Če smo napeti, je želodec skrčen in lahko pride do napihnjenosti. Ko hitimo, smo jezni ali napeti, je bolje, da ne jemo, saj je želodec v krču.


Obstaja veliko vzrokov, ki privedejo do napihnjenosti


Živila, ki so težko prebavljiva

Tudi, če so določena živila zdrava, jih lahko vaš organizem težko prebavi in razgradi. Hrana, ki vas lahko napihne je zelje, čebula, razne stročnice, česen…Če opazite, da imate neprijeten občutek po omenjeni hrani, jo omejite in je ne uživajte.

Živila, ki ne vsebujejo sladkorja

Živila brez sladkorja, ki jim dodajajo sorbitol, maltitol, ksilitol in druge sladkorne alkohole, lahko povzročajo napihnjenost. Če se omenjena sladila pojavijo med sestavinami v prehrani, se tej prehrani v veliki meri izognite.
Odsvetujemo tudi žvečilne gumije, saj zavirajo izločanje kislin v želodcu.

Citrusi

Vsi, ki imajo težave s prebavo, naj omejijo uživanje pomaranče, grenivke, limone in ostalih citrusov. Izogibati se morajo tudi kisle hrane, kot je zelje ali repa. Omenjena prehrana razdraži želodec, kar pogosto privede do zgage. Namesto kislega in surovega sadja bo bolje, če si ga prekuhate. Kislo jabolko lahko spremenite v čežano ali enostavno uživate bolj sladko sadje kot so fige, banane in breskve.


Žitarice

Če opažate, da ste napihnjeni ali vas napenja po zaužitju kruha ali testenin, potem ste skoraj zagotovo občutljivi na gluten, ki ga vaše telo težko prebavlja - če je temu res tako, lahko preverite s hitrom testom za določanje celiakije. To pomeni, da morate omejiti žitarice na vašem jedilniku. Želodec vam bo hvaležen, vi pa se boste bolje počutili in ne boste več napihnjeni.


Alkohol

Ko uživate alkohol se v vašem telesu pojavijo vnetja, kar posledično vpliva na prebavni trakt. Zato vam namesto alkohola rajši priporočamo pitje vode, čaja ali dodatno nesladkanega sadnega soka v omejenih količinah.


S čim si lahko pomagamo, ko pride do napihnjenosti?


1. Ko smo napihnjeni in se počutimo kot balon, se priporočajo Linex forte kapsule, saj vam pomagajo pri napenjanju, napihnjenosti in driski. Linex forte kapsule vsebujejo mikroorganizme, ki koristijo vašemu zdravju. Linex Forte namreč vsebuje dve vrsti mlečnokislinskih bakterij, ki pomagajo vzpostaviti ravnovesje v črevesju. Jemanje teh kapsul zmanjšujue prebavne motnje in pomaga vzpostaviti zdravo črevesje.

2.
Če ste se odločili, da razstrupite vaš želodec in s tem pomagate vaši napihnjenosti, vam lahko Enterosgel za želodec pomaga pri izločanju škodljivih snovi iz organizma. Vaša jetra ne bodo več tako obremenjena in vaš imunski sistem bo bolj krepak. Slabo delovanje črevesja pripelje tudi do slabe absorpcije hranil in večje utrujenosti. Zato vam bo Enterosgel pomagal uravnavati ravnovesje v vašem želodcu in vam odstraniti strupe iz telesa.

3. Ker je v črevesju 70 odstotkov našega imunskega sistema, je pomembno, da je naša hrana čim bolj uravnotežena. To pomeni, da dobimo vsa hranila, ki jih potrebujemo. Zato moramo v naš jedilnik vključiti zelenjavo (listnata, rdeča, škrobnata zelenjava), sadje, žitarice (kvinoja, oves, ječmen, ajda), beljakovine (rdeče meso, piščanec, ribe, stročnice) in mlečne izdelke (skuta, mleko, jogurt). Če vas vseeno zanese in že dalj časa nimate uravnotežene prehrane, se priporoča uživanje švedske grenčice, ki se uporablja za lajšanje prebavnih težav.

4.
Če imate preveč kisline, lahko pride do neprijetnega občutka v želodcu, ki mu pravimo tudi pekoča zgaga. Če se želimo znebiti neprijetnega občutka pekoče zgage, ki je povezan tudi z napihnjenostjo, si lahko pomagamo z Iberogast kapljicami, ki pomagajo umiriti želodec. Iberogast je rastlinsko zdravilo, sestavljeno iz devetih zeliščnih izvlečkov. Zmanjšuje izločanje kisline in povečuje izločanje varovalne sluzi v želodcu. Ker je v obliki kapljic, je njegovo delovanje hitro in učinkovito.

Vse omenjene izdelke lahko kupite tudi v spletni lekarni.

Napihnjenost je težava, ki jo lahko rešimo sami. Lahko jo tudi preprečimo. Zato je pomembno, da pazimo na prehrano, da ne uživamo gaziranih pijač, alkoholnih pijač in prevelike količine kave ter mastne, slane in ocvrte hrane. Gre za problem sodobne družbe, saj se mnogo ljudi zaradi hitrega tempa prepogosto prehranjuje s hitro prehrano, kjer ne manjka hamburgerjev, ocvrtega krompirčka in gaziranih pijač.
Galerija

Napihnjenost velja za problem sodobne družbe, ki je pogosto povezana s hitrim tempom življenja in neustrezno prehrano.

Citrusi so sicer zdravi, vendar ob težavah s prebavo priporočamo omejeno uživanje.

Gregor Kavčič

dr. Gregor Kavčič dr. med. spec. ortopedije

Postavi vprašanje

Denis Baš

Denis Baš dr.med. spec. pediatrije

Postavi vprašanje

Vojko Kanič

prim. doc. dr. Vojko Kanič dr. med. spec. kardiologije, vaskularne in interne medicine

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki